Klienci PKO BP po raz kolejni są wprowadzani w błąd. To z kolei może prowadzić do utraty pieniędzy. Instytucja udostępniła komunikat, który powie wam, na co uważać i czego nie robić, aby zapewnić swojemu kontu bankowemu bezpieczeństwo.
Nie oszukujmy się, ale w obecnych czasach prawie każdy posiada konto bankowe. Nie ma co się temu dziwić, gdyż po prostu za jego sprawą zyskujemy szereg przywilejów i korzyści. Niestety wiąże się z tym również pewne poważne ryzyko ze strony oszustów, którzy próbują wyłudzić dane do logowania, najczęściej, podszywając się pod znane instytucje.
PKO BP, jeden z czołowych banków w naszym kraju ostrzega swoich klientów przed działaniami cyberprzestępców, cyklicznie udostępniając informacje o ruchach oszustów, o tym, w jaki sposób próbują dobrać się do naszych danych. Po raz kolejny próbują oni wysłać części z was wiadomości email z tajemniczym załącznikiem.
Klienci PKO BP zagrożeni. Oszuści znowu próbują szczęścia
Oszuści wysyłają fałszywe e-maile, których tematem jest „PKO Bank Polski-Potwierdź płatność 2024.11.18”. Wiadomości te, choć sprawiają wrażenie oficjalnej korespondencji bankowej, mają podejrzane adresy nadawcze, w tym przypadku: „Księgowy PL <iod78893930@pkobp[KROPKA]pl>”.
Bank przestrzega przed otwieraniem tego typu wiadomości oraz klikaniem na zamieszczone w nich linki. W przypadku kliknięcia w niego lub otwarcia załącznika istnieje realne ryzyko utraty pieniędzy, a nawet pełnej kontroli nad kontem bankowym. W takim wypadku prawdopodobnie na naszym urządzeniu zostanie zainstalowane złośliwe oprogramowanie.
W całej tej sytuacji PKO Bank Polski przypomina swoim klientom, że nigdy nie wysyła e-maili i SMS-ów z linkami prowadzącymi do logowania na stronie banku. To samo tyczy się z załącznikami. Bank apeluje, by przed zalogowaniem do serwisu iPKO zawsze dokładnie sprawdzać adres strony. W przypadku jakichkolwiek podejrzeń co do autentyczności wiadomości lub strony internetowej – instytucja zachęca do kontaktu z nią za pomocą bezpłatnej infolinii pod numerem 800 302 302.
Dzwoni do mnie pracownik banku PKO – skąd wiedzieć, że to nie jest oszustwo?
Jak informuje sam bank, można to zweryfikować w bardzo łatwy sposób. Wystarczy poprosić osobę, która podaje się za pracownika o weryfikację tożsamości. Wówczas w IKO (nie za pośrednictwem SMS) powinno przyjść do was powiadomienie z jego danymi – jeśli naprawdę macie do czynienia z pracownikiem PKO. Jeżeli taka wiadomość do was nie dotrze, to możecie być pewni, że macie do czynienia z oszustem.
Źródło: PKO BP
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.