>
Kategorie: Bankowość Newsy

Klienci PKO BP są wprowadzani w błąd. W puli toczy się gra o Wasze pieniądze

Klienci PKO BP po raz kolejni są wprowadzani w błąd. To z kolei może prowadzić do utraty pieniędzy. Instytucja udostępniła komunikat, który powie wam, na co uważać i czego nie robić, aby zapewnić swojemu kontu bankowemu bezpieczeństwo.

Nie oszukujmy się, ale w obecnych czasach prawie każdy posiada konto bankowe. Nie ma co się temu dziwić, gdyż po prostu za jego sprawą zyskujemy szereg przywilejów i korzyści. Niestety wiąże się z tym również pewne poważne ryzyko ze strony oszustów, którzy próbują wyłudzić dane do logowania, najczęściej, podszywając się pod znane instytucje.

PKO BP, jeden z czołowych banków w naszym kraju ostrzega swoich klientów przed działaniami cyberprzestępców, cyklicznie udostępniając informacje o ruchach oszustów, o tym, w jaki sposób próbują dobrać się do naszych danych. Po raz kolejny próbują oni wysłać części z was wiadomości email z tajemniczym załącznikiem.

Klienci PKO BP zagrożeni. Oszuści znowu próbują szczęścia

Fot. PKO BP

Oszuści wysyłają fałszywe e-maile, których tematem jest „PKO Bank Polski-Potwierdź płatność 2024.11.18”. Wiadomości te, choć sprawiają wrażenie oficjalnej korespondencji bankowej, mają podejrzane adresy nadawcze, w tym przypadku: „Księgowy PL <iod78893930@pkobp[KROPKA]pl>”.

Bank przestrzega przed otwieraniem tego typu wiadomości oraz klikaniem na zamieszczone w nich linki. W przypadku kliknięcia w niego lub otwarcia załącznika istnieje realne ryzyko utraty pieniędzy, a nawet pełnej kontroli nad kontem bankowym. W takim wypadku prawdopodobnie na naszym urządzeniu zostanie zainstalowane złośliwe oprogramowanie.

W całej tej sytuacji PKO Bank Polski przypomina swoim klientom, że nigdy nie wysyła e-maili i SMS-ów z linkami prowadzącymi do logowania na stronie banku. To samo tyczy się z załącznikami. Bank apeluje, by przed zalogowaniem do serwisu iPKO zawsze dokładnie sprawdzać adres strony. W przypadku jakichkolwiek podejrzeń co do autentyczności wiadomości lub strony internetowej – instytucja zachęca do kontaktu z nią za pomocą bezpłatnej infolinii pod numerem 800 302 302.

Dzwoni do mnie pracownik banku PKO – skąd wiedzieć, że to nie jest oszustwo?

fot. PKO BP

Jak informuje sam bank, można to zweryfikować w bardzo łatwy sposób. Wystarczy poprosić osobę, która podaje się za pracownika o weryfikację tożsamości. Wówczas w IKO (nie za pośrednictwem SMS) powinno przyjść do was powiadomienie z jego danymi – jeśli naprawdę macie do czynienia z pracownikiem PKO. Jeżeli taka wiadomość do was nie dotrze, to możecie być pewni, że macie do czynienia z oszustem.

Źródło: PKO BP

Piotr Kaniewski

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Realme
  • Telefony

7000 mAh, Snapdragon 8 Gen 3 i mój ulubiony Android. Bardzo chcę kupić sobie ten telefon w Polsce

Producent niemal oficjalnie dał nam do zrozumienia, że realme GT 7 Neo otrzyma ogromną baterię…

22 listopada 2024
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

Uber przywiezie Ci paczkę. Użyteczna opcja już w Polsce

Uber nie chce wozić już tylko Polaków, ale także ich paczki i przesyłki. Taka nowość…

22 listopada 2024
  • Artykuł sponsorowany
  • Promocje

Taki Black Friday to ja rozumiem! Samsung w świetnej cenie i dwie raty gratis

Black Friday 2024 rozpoczął się na dobre. Multum promocji zaczęło pojawiać się w sklepach i…

22 listopada 2024
  • Android
  • Google
  • Newsy

Android pozbędzie się problemu przy wymianie smartfona. Ta nowość to taka wygoda

Android zyska świetną nowość, którą warto będzie znać. Nowa funkcja sama zaloguje nas do wszystkich…

22 listopada 2024
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

WhatsApp zamienia głos na wiadomość. Nowość na całym świecie

WhatsApp wprowadza globalnie funkcję transkrypcji wiadomości głosowych. To genialne rozwiązanie, które pozwoli odsłuchać głosówkę nawet…

22 listopada 2024
  • Promocje

Apple na Black Friday rozdaje karty podarunkowe. Zgarnij do 800 złotych na zakupy

Apple na Black Friday i Cyber Monday przygotował promocje od 29 listopada do 2 grudnia.…

22 listopada 2024