fot. Urząd Komunikacji Elektronicznej (UKE)
Internet mobilny w Polsce przyspiesza, ale u którego operatora ma się najlepiej? Listopad okazał się tryumfem jednej sieci, która zgarnęła wszystkie najważniejsze kategorie. Sprawdź, u kogo jest najszybciej.
Platforma SpeedTest.pl opublikowała właśnie ranking dostawców internetu w Polsce, bazując na około 4 milionach testów wykonanych przez użytkowników w listopadzie, czyli minionym miesiącu tego roku. Sprawdźmy, który operator najlepiej poradził sobie w kwestii internetu mobilnego.
Rankingi SpeedTest.pl są tworzone na podstawie wyników testów użytkowników w aplikacjach webowych, mobilnych (Android oraz iOS) oraz desktopowych (Windows). Tym razem dokonano aż 4 milionów testów, w tym milion pomiarów przeprowadzono w aplikacjach mobilnych.
W kategorii internetu mobilnego, obejmującej połączenia 3G, 4G i 5G, liderem został T-Mobile (103,6 Mb/s), oferując najwyższe prędkości pobierania danych. Na kolejnych pozycjach znalazł się Orange ze znacznie słabszym wynikiem (84,7 Mb/s) oraz Play (78,0 Mb/s). Ostatnia pozycja ponownie należy do Plusa (55,0 Mb/s), który uzyskał wynik o ponad połowę mniejszy niż magentowa sieć.
W kwestii wysyłania danych zwyciężył jednak Play (16,9 Mb/s), ale długość PING najlepszy była również w T-Mobile (25 ms).
W kategorii internetu mobilnego 5G również zwycięża T-Mobile (290,1 Mb/s), dostarczając najszybsze połączenia w tej technologii. Drugą pozycję zajęło Orange (258,5 Mb/s), a trzecia należy się Play (184,0 Mb/s) – czyli dokładnie analogicznie do pomiarów z sieci 3G, 4G i 5G razem. Ostatnia pozycja znów należy do Plusa (119,2 Mb/s), który od miesięcy nie jest w stanie podskoczyć w tabeli ani o jeden stopień.
W kwestii średniej prędkości wysyłania zwyciężył Orange (31,1 Mb/s), natomiast najmniejszy PING odnotował znów T-Mobile (21 ms).
Listopad zdecydowanie był bardzo udany dla T-Mobile, ale nie jest to zaskoczeniem, bo operator zawsze dobrze radzi sobie w rankingach prędkości. Jak co miesiąc martwi też Plus, który stale ląduje na czwartej pozycji.
Prędkość to nie wszystko, na czym zależy Polakom. Ważne jest też, aby sieć działała na co dzień bez zarzutu. Co, jednak, gdy coś idzie nie po naszej myśli? Jak polscy operatorzy rozpatrują nasze skargi i reklamacje? Przyjrzał się temu Urząd Komunikacji Elektronicznej. Na co Polacy skarżą się najbardziej?
https://www.gsmmaniak.pl/1534320/reklamacje-skargi-polscy-operatorzy/
Źródło: SpeedTest, opracowanie własne
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Funkcja Circle to Search to bardzo wygodna opcja w Obiektywie Google, z której korzysta wielu…
RPG z otwartym światem został objęty fantastycznym rabatem w wysokości 91%. Dla kupujących oznacza to,…
OPPO Find X8 Ultra może namieszać na rynku flagowców podobnie jak OPPO Find N5. Najmocniejszy…
Sprzedaż smartfonów w Europie nareszcie idzie w górę. Przy okazji możemy zobaczyć, jakie telefony najchętniej…
OnePlus Watch 2R za 580 złotych w promocji to najlepszy smartwatch z WearOS, jaki możesz…
vivo powróciło do Polski, dlatego warto śledzić poczynania tego producenta. Jego najnowszy smartfon vivo V50…