>
Kategorie: Bankowość Gry i aplikacje Newsy

Banki w ten sposób nie traktują klientów. Niestety wielu z nich o tym zapomina i traci pieniądze

Banki nigdy w ten sposób nie traktują swoich klientów, o czym regularnie przypominają. Niestety ci bardzo często ignorują ich apele lub nawet nie są ich świadomi. W konsekwencji wielu z nich w głupi sposób traci pieniądze.

Zakładam, że wśród naszych czytelników każdy lub zdecydowana większość posiada konta bankowe. Pewnie część z was nie zdaje sobie sprawy z postępowania instytucji, mam tu na myśli to, w jaki sposób działają. Wiele osób nie ma czasu albo potrzeby, żeby wnikać w te szczegóły. Niestety są osoby, które z chęcią wykorzystają waszą niewiedzę.

Chodzi oczywiście o oszustów, podszywających się pod pracowników banku lub innych znanych instytucji. Zarówno naiwność, jak i brak znajomości wspomnianych działań może doprowadzić do tragedii. Na własnej skórze przekonała się o tym pewna 56-latka, do której zadzwonił mężczyzna przedstawiający się jako pracownik parabanku.

Kobieta pod wpływem manipulacji i ogromnego nacisku ze strony dzwoniącego zaczęła działać pod presją czasu. Wierząc, że w gruncie rzeczy ratuje się z naprawdę niecodziennej, kryzysowej sytuacji, w rzeczywistości przypieczętowała swój los, tracąc niemałe środki z konta bankowe. Zacznijmy jednak wszystko od początku.

Banki w ten sposób nigdy nie działają

fot. Pexels.com

W ostatnim czasie do 56-letniej mieszkanki Siemiatycz zadzwonił mężczyzna, który podawał się za pracownika parabanku. Twierdził, że ktoś złożył wniosek o pożyczkę na jej dane, co kobieta stanowczo zdementowała. Rozmówca zaproponował pomoc, oferując skontaktowanie się z jej bankiem i zablokowanie rzekomego wniosku.

Chwilę później pojawił się kolejny telefon – tym razem od osoby, która przedstawiła się jako pracownik banku. Fałszywy konsultant ostrzegał, że pieniądze kobiety są zagrożone, wzbudzając w niej strach. Pod wpływem emocji i przekonującej manipulacji, kobieta postępowała zgodnie z instrukcjami oszustów.

Na dalszym etapie działania poproszono ją o wygenerowanie kilku kodów BLIK, które miały rzekomo pomóc w zabezpieczeniu jej oszczędności na nowym koncie. Wiem, że dla wielu z was może wydawać się to naciągane, aczkolwiek warto wziąć pod uwagę, że kobieta była już mocno zestresowana. W każdym razie ostatecznie 56-latka przekazała 14 kodów na łączną kwotę 15 000 zł.

Nie zapominajcie o tym!

fot. Lubuska Policja

W ciągu ostatnich miesięcy już kilkukrotnie o tym wspominałem – pracownicy prawdziwych banków nigdy nie poproszą klientów o podawanie kodów autoryzacyjnych, loginów czy haseł, a tym bardziej o przekazywanie pieniędzy na nowe konta. W takich sytuacjach zawsze warto (choć moim zdaniem nawet trzeba) samodzielnie zweryfikować informacje, kontaktując się bezpośrednio z bankiem.

Policja dodatkowo przypomina o tym, że część oszustów lubi wspierać się dodatkowo różnymi technologiami. Są oni w stanie wyświetlić na telefonie nazwę instytucji czy nawet numery telefonu. Dlatego każdą niepokojącą rozmowę należy traktować z ostrożnością. Nie zapominajcie o tych rzeczach, a z pewnością wasze pieniądze będą bezpieczniejsze.

Źródło: Policja 

Piotr Kaniewski

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Oppo
  • Telefony

SD8Elite, 4x 50 MP, 6000 mAh i 16 GB RAM. To nie flagowiec, a cudeńko nastwione na fotografię

OPPO Find X8 Ultra może namieszać na rynku flagowców podobnie jak OPPO Find N5. Najmocniejszy…

21 lutego 2025
  • Newsy
  • Telefony

Takie telefony najchętniej kupuje Niemiec, Włoch, Francuz, Hiszpan i Anglik. Zaskoczony?

Sprzedaż smartfonów w Europie nareszcie idzie w górę. Przy okazji możemy zobaczyć, jakie telefony najchętniej…

21 lutego 2025
  • Promocje

Gdybym miał kupić smartwatch z WearOS, to tylko ten z genialną baterią. I tylko w tej promocji za 580 złotych

OnePlus Watch 2R za 580 złotych w promocji to najlepszy smartwatch z WearOS, jaki możesz…

21 lutego 2025
  • Newsy
  • Telefony
  • Vivo

Takich niedrogich średniaczków z 6500 mAh i AMOLED 120 Hz chciałbym więcej w Polsce

vivo powróciło do Polski, dlatego warto śledzić poczynania tego producenta. Jego najnowszy smartfon vivo V50…

21 lutego 2025
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

YouTube Premium Lite to najbardziej bezużyteczna usługa od czasów paszportu Polsatu

YouTube Premium Lite jest dowodem na to, że cykl życia telewizji w internecie się zakończył.…

21 lutego 2025
  • Redmi
  • Telefony
  • Testy
  • Wiadomość dnia
  • Xiaomi

Czy nowy średniak Xiaomi to pogromca flagowców?! Test Redmi Note 14 Pro+ 5G bez ściem

Xiaomi Redmi Note 14 Pro+ 5G łączy najnowsze technologie z flagowym wykonaniem. Smartfon Xiaomi posiada…

21 lutego 2025