>
Kategorie: Huawei Newsy Wearables

Apple zdetronizowany, Huawei liderem wśród smartwatchy

Apple po raz pierwszy od dawna zostaje zdetronizowany na rynku smartwatchy i urządzeń noszonych. Pokonuje go nikt inny, jak Huawei, którego dominacja z roku na rok stale rośnie.

Huawei ma powody do zadowolenia. Chińskiemu producentowi udało się właśnie zostać liderem w rankingu producentów smarwatchy opublikowanym przez IDC. To pierwszy taki ranking od dłuższego czasu, w którym nie zwyciężył Apple.

Według raportu IDC za trzeci kwartał 2024 roku, rynek urządzeń noszonych, obejmujący smartwatche i opaski fitness, odnotował niewielki spadek. Globalne dostawy wyniosły tym razem około 139 milionów sztuk, co oznacza niewielki spadek o 1% w porównaniu do tego samego okresu w 2023 roku. Mimo ogólnego spowolnienia rynku, kilka firm ma powody do świętowania. Odnotowały one bowiem znaczący wzrost i umocniły swoją pozycję na tym ważnym rynku.

Huawei pokonuje Apple na rynku smartwatchy

Zaskoczeniem jest tu przede wszystkim właśnie awans Huawei na pozycję lidera pod względem liczby sprzedanych urządzeń. Firma dostarczyła około 23,6 miliona sztuk, co oznacza wzrost o ponad 44% względem trzeciego kwartału 2023 roku.  Udział rynkowy firmy wyniósł więc aż 16,9%.

fot. IDC

Na sukces Huawei złożyła się przede wszystkim ekspansji na rynki w Azji i Bliskim Wschodzie oraz wprowadzenia nowych popularnych modeli, takich jak Watch GT 5 i innowacyjny Watch D2 z ciśnieniomierzem.

Apple brakuje tańszych propozycji

Apple dominujący w segmencie smartwatchy, zaliczył jednak spadek w łącznych dostawach urządzeń noszonych o 12,8%. Problemem giganta z Cupertino jest fakt, że nie posiada wielu tańszych alternatyw, przez co nie każdy w portfolio marki znajdzie coś dla siebie. Udział rynkowy firmy wyniósł więc aż 16,2%, niewiele mniej od Huawei.

Samsung także zanotował wzrost sprzedaży, aż o 24%, dzięki szerokiemu portfolio z flagowymi propozycjami, jak Galaxy Watch Ultra oraz bardziej przystępnymi modelami, jak Galaxy Fit3. Udział rynkowy Samsunga wyniósł 8,3%.

Wzrosty notuje także Xiaomi (14,7% udziału w rynku) i BBK Electronics (marki OPPO, OnePlus i Vivo – 5,6% udziału), proponujących przede wszystkim przystępne cenowo propozycje. Te produkty cieszą się powodzeniem szczególnie w krajach rozwijających się.

https://www.gsmmaniak.pl/1520931/test-huawei-watch-d2/

Źródło: IDC, opracowanie własne

Monika Laflamme

Najnowsze artykuły

  • Apple
  • Google
  • Newsy

Twoja ulubiona funkcja z Androida teraz też na iOS. Google ma prezent

Funkcja Circle to Search to bardzo wygodna opcja w Obiektywie Google, z której korzysta wielu…

22 lutego 2025
  • Promocje

RPG z otwartym światem kupisz taniej o 125 zł. Ta gra bije na głowę popularne tytuły

RPG z otwartym światem został objęty fantastycznym rabatem w wysokości 91%. Dla kupujących oznacza to,…

22 lutego 2025
  • Newsy
  • Oppo
  • Telefony

SD8Elite, 4x 50 MP, 6000 mAh i 16 GB RAM. To nie flagowiec, a cudeńko nastwione na fotografię

OPPO Find X8 Ultra może namieszać na rynku flagowców podobnie jak OPPO Find N5. Najmocniejszy…

21 lutego 2025
  • Newsy
  • Telefony

Takie telefony najchętniej kupuje Niemiec, Włoch, Francuz, Hiszpan i Anglik. Zaskoczony?

Sprzedaż smartfonów w Europie nareszcie idzie w górę. Przy okazji możemy zobaczyć, jakie telefony najchętniej…

21 lutego 2025
  • Promocje

Gdybym miał kupić smartwatch z WearOS, to tylko ten z genialną baterią. I tylko w tej promocji za 580 złotych

OnePlus Watch 2R za 580 złotych w promocji to najlepszy smartwatch z WearOS, jaki możesz…

21 lutego 2025
  • Newsy
  • Telefony
  • Vivo

Takich niedrogich średniaczków z 6500 mAh i AMOLED 120 Hz chciałbym więcej w Polsce

vivo powróciło do Polski, dlatego warto śledzić poczynania tego producenta. Jego najnowszy smartfon vivo V50…

21 lutego 2025