>
Kategorie: Huawei Newsy Wearables

Apple zdetronizowany, Huawei liderem wśród smartwatchy

Apple po raz pierwszy od dawna zostaje zdetronizowany na rynku smartwatchy i urządzeń noszonych. Pokonuje go nikt inny, jak Huawei, którego dominacja z roku na rok stale rośnie.

Huawei ma powody do zadowolenia. Chińskiemu producentowi udało się właśnie zostać liderem w rankingu producentów smarwatchy opublikowanym przez IDC. To pierwszy taki ranking od dłuższego czasu, w którym nie zwyciężył Apple.

Według raportu IDC za trzeci kwartał 2024 roku, rynek urządzeń noszonych, obejmujący smartwatche i opaski fitness, odnotował niewielki spadek. Globalne dostawy wyniosły tym razem około 139 milionów sztuk, co oznacza niewielki spadek o 1% w porównaniu do tego samego okresu w 2023 roku. Mimo ogólnego spowolnienia rynku, kilka firm ma powody do świętowania. Odnotowały one bowiem znaczący wzrost i umocniły swoją pozycję na tym ważnym rynku.

Huawei pokonuje Apple na rynku smartwatchy

Zaskoczeniem jest tu przede wszystkim właśnie awans Huawei na pozycję lidera pod względem liczby sprzedanych urządzeń. Firma dostarczyła około 23,6 miliona sztuk, co oznacza wzrost o ponad 44% względem trzeciego kwartału 2023 roku.  Udział rynkowy firmy wyniósł więc aż 16,9%.

fot. IDC

Na sukces Huawei złożyła się przede wszystkim ekspansji na rynki w Azji i Bliskim Wschodzie oraz wprowadzenia nowych popularnych modeli, takich jak Watch GT 5 i innowacyjny Watch D2 z ciśnieniomierzem.

Apple brakuje tańszych propozycji

Apple dominujący w segmencie smartwatchy, zaliczył jednak spadek w łącznych dostawach urządzeń noszonych o 12,8%. Problemem giganta z Cupertino jest fakt, że nie posiada wielu tańszych alternatyw, przez co nie każdy w portfolio marki znajdzie coś dla siebie. Udział rynkowy firmy wyniósł więc aż 16,2%, niewiele mniej od Huawei.

Samsung także zanotował wzrost sprzedaży, aż o 24%, dzięki szerokiemu portfolio z flagowymi propozycjami, jak Galaxy Watch Ultra oraz bardziej przystępnymi modelami, jak Galaxy Fit3. Udział rynkowy Samsunga wyniósł 8,3%.

Wzrosty notuje także Xiaomi (14,7% udziału w rynku) i BBK Electronics (marki OPPO, OnePlus i Vivo – 5,6% udziału), proponujących przede wszystkim przystępne cenowo propozycje. Te produkty cieszą się powodzeniem szczególnie w krajach rozwijających się.

https://www.gsmmaniak.pl/1520931/test-huawei-watch-d2/

Źródło: IDC, opracowanie własne

Monika Laflamme

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • POCO
  • Telefony

Redmi Turbo 4 Pro / POCO F7 bez tajemnic. Znamy ceny, pełną specyfikację i design nowego króla polskich promocji

Pełna specyfikacja oraz ceny POCO F7 / Redmi Turbo 4 Pro trafiły do sieci od…

18 kwietnia 2025
  • Infinix
  • Newsy
  • Telefony

Dosłownie śmierdzi mi to sukcesem. Ten smartfon ma baterię 5500 mAh, niską cenę i przez pół roku będzie ładnie pachnieć

Infinix Note 50s 5G+ to smartfon z pachnącą obudową w cenie, której raczej byś się…

18 kwietnia 2025
  • Promocje

Dobrze oceniana strategia trafiła na kapitalną promocję. Fani gatunku przybywajcie!

Świetna strategia – Banished swego czasu zdobyła niemałą popularność na Steam, teraz kilka lat po…

18 kwietnia 2025
  • Motorola
  • Newsy
  • Telefony

To będzie najlepszy składany flagowiec 2025 r. Ekrany LTPO 165 Hz, 4700 mAh i szybkie ładowanie przewodowe + bezprzewodowe

Poznaliśmy specyfikacji flagowca Motorola razr 60 Ultra na kilka dni przed oficjalną premierą. Składany smartfon…

18 kwietnia 2025
  • Newsy
  • Nubia
  • Telefony

Ten tani flagowiec do zdjęć poskromi Samsunga i Xiaomi. Zwłaszcza jego cena może zachwycić

Prawdziwie pełnowymiarowy ekran, niespotykany design i świetna wycena. W taki sposób zapowiada się nowa nubia…

18 kwietnia 2025
  • Newsy
  • Redmi
  • Telefony

Xiaomi podało cenę POCO F7 przed premierą. Ależ to będzie sztos za malutką kasę

Redmi Turbo 4 Pro będzie pierwszym telefonem na świecie ze Snapdragonem 8s Gen 4. Producent…

18 kwietnia 2025