>
Kategorie: Newsy

Serwisy streamingowe w Polsce – prawie nikt tego nie ogląda. Rządzi… TV

Serwisy streamingowe podbiły serca wielu Polaków, a ich ceny z roku na rok podnoszą się coraz bardziej. Okazuje się jednak, że ich oglądalność to tylko kropla w morzu. W domach Polaków szokującą większością przeważa zwykła telewizja.

Mogłoby się zdawać, że serwisy streamingowe w ostatnich latach całkowicie zawładnęły naszymi telewizorami. Młodsze pokolenia zdają się całkowicie odchodzić od klasycznej telewizji, właśnie na rzecz streamingów, których do wyboru mamy tyle, że seriale trzeba by oglądać na pełen etat, aby nadążyć z wszystkimi ciekawymi propozycjami.

Okazuje się jednak, że telewizja w naszym kraju ma się świetnie, a streamingi wciąż pozostają na szarym końcu stawki. Jak to  w ogóle możliwe?

Serwisy streamingowe przegrywają z telewizją. Nie mają podjazdu

Jak podaje najnowszy raport The Gauge za październik 2024 roku, Polacy oglądali w tym miesiącu więcej tradycyjnych kanałów telewizyjnych jak i streamingu treści wideo. Oglądalność tradycyjnej telewizji wzrosła o 3%, natomiast serwisów streamingowych o 2% w stosunku do poprzedniego miesiąca tego roku.

oglądalność tv i serwisów streamingowych w Polsce październik 2024/ fot. Nielsen, The Gauge

O jakiej skali mówimy? Aż 85% Polaków wybiera klasyczną telewizję w wariancie kablowym, naziemnym lub satelitarnym, a jedynie 8,7% oglądalności należy do streamingów. W tym procencie mieści się 2% YouTube, zaledwie 1,9% dla Netflixa oraz 4,8% pozostałego streamingu.

Kategoria „Inne” obejmuje oglądanie nierozpoznanych treści – w niej znalazło się aż 6,3% oglądalności wszystkich materiałów wideo.

Źródło: cnet.com

Netflix niekwestionowanym zwycięzcą od lat

W telewizji chętnie oglądaliśmy mecze piłkarskie rozgrywane w Lidze Narodów, polskie seriale i programy informacyjne. Netflix jest natomiast tym serwisem streamingowym z serialami i filmami, który zdobył największe uznanie Polaków. Jego popularności starają dorównać tacy gracze jak Max czy Disney+, ale do tego jeszcze daleka droga – oba serwisy nie zostały nawet ujęte w najnowszym zestawieniu The Gauge.

Skoro mowa o Disney+, serwis podniósł w październiku ceny subskrypcji w Polsce. Najwyraźniej uważa, że chętni Polacy są w stanie zapłacić jeszcze więcej. Platforma działa także coraz poważniej w kontekście ograniczania możliwości dzielenia kont:

https://www.gsmmaniak.pl/1524925/disney-zmiany-nowe-pakiety-od-dzisiaj/

Źródło: The Gauge, opracowanie własne

Monika Laflamme

Najnowsze artykuły

  • iQOO
  • Newsy
  • Telefony

Patrzę na specyfikacje tych czterech smartfonów w potężnym przecieku i jestem pewien, że każdy z nich byłby u nas liderem opłacalności w swojej półce

iQOO Z10 Turbo, iQOO Z10 Turbo Pro oraz iQOO Z10 i iQOO Z10x doczekają się…

10 marca 2025
  • Newsy
  • Xiaomi

6000 mAh przy 7 mm grubości. Xiaomi pokazuje światu, jak robić fajne telefony z dobrym aparatem

Xiaomi Civi 5 Pro to jeden z ciekawszych smartfonów chińskiego producenta. Nadal stawia na dużą…

10 marca 2025
  • Honor
  • Newsy
  • Telefony

Samsung Galaxy S25 Edge jeszcze nie zadebiutował, a już kroi mu się konkurencja, z którą nie ma szans

Honor szykuje już odpowiedź na Galaxy S25 Edge. Ich smukły telefon ma mieć mniejszy ekran…

10 marca 2025
  • Newsy
  • Telefony
  • Xiaomi

Jeżeli Xiaomi 16 naprawdę ma baterię 7000 mAh i taką specyfikację, to nie potrafię sobie wyobrazić odpowiedzi konkurencji

Xiaomi 16 w przecieku robi imponujące wrażenie swoją baterią. Ponadto w specyfikacji pojawia się ekran…

10 marca 2025
  • Newsy
  • OnePlus
  • Telefony

Jeżeli OnePlus 13T naprawdę ma taką specyfikację i cenę, to inne kompaktowe smartfony po prostu nie mają już znaczenia

OnePlus 13T redefiniuje pojęcie kompaktowego flagowca. Tak wyśrubowanej specyfikacji nie ma żaden z konkurentów. Poza…

10 marca 2025
  • Newsy
  • Telefony
  • Vivo

7500 mAh i Snapdragon 7s Gen 3 to para idealna. Takie tanie smartfony mam ochotę kupować w Polsce

Jak wygląda średniak idealny? To vivo Y300 Pro+ z baterią 7500 mAh i Snapdragonem 7s…

10 marca 2025