>
Kategorie: Newsy

Serwisy streamingowe w Polsce – prawie nikt tego nie ogląda. Rządzi… TV

Serwisy streamingowe podbiły serca wielu Polaków, a ich ceny z roku na rok podnoszą się coraz bardziej. Okazuje się jednak, że ich oglądalność to tylko kropla w morzu. W domach Polaków szokującą większością przeważa zwykła telewizja.

Mogłoby się zdawać, że serwisy streamingowe w ostatnich latach całkowicie zawładnęły naszymi telewizorami. Młodsze pokolenia zdają się całkowicie odchodzić od klasycznej telewizji, właśnie na rzecz streamingów, których do wyboru mamy tyle, że seriale trzeba by oglądać na pełen etat, aby nadążyć z wszystkimi ciekawymi propozycjami.

Okazuje się jednak, że telewizja w naszym kraju ma się świetnie, a streamingi wciąż pozostają na szarym końcu stawki. Jak to  w ogóle możliwe?

Serwisy streamingowe przegrywają z telewizją. Nie mają podjazdu

Jak podaje najnowszy raport The Gauge za październik 2024 roku, Polacy oglądali w tym miesiącu więcej tradycyjnych kanałów telewizyjnych jak i streamingu treści wideo. Oglądalność tradycyjnej telewizji wzrosła o 3%, natomiast serwisów streamingowych o 2% w stosunku do poprzedniego miesiąca tego roku.

oglądalność tv i serwisów streamingowych w Polsce październik 2024/ fot. Nielsen, The Gauge

O jakiej skali mówimy? Aż 85% Polaków wybiera klasyczną telewizję w wariancie kablowym, naziemnym lub satelitarnym, a jedynie 8,7% oglądalności należy do streamingów. W tym procencie mieści się 2% YouTube, zaledwie 1,9% dla Netflixa oraz 4,8% pozostałego streamingu.

Kategoria „Inne” obejmuje oglądanie nierozpoznanych treści – w niej znalazło się aż 6,3% oglądalności wszystkich materiałów wideo.

Źródło: cnet.com

Netflix niekwestionowanym zwycięzcą od lat

W telewizji chętnie oglądaliśmy mecze piłkarskie rozgrywane w Lidze Narodów, polskie seriale i programy informacyjne. Netflix jest natomiast tym serwisem streamingowym z serialami i filmami, który zdobył największe uznanie Polaków. Jego popularności starają dorównać tacy gracze jak Max czy Disney+, ale do tego jeszcze daleka droga – oba serwisy nie zostały nawet ujęte w najnowszym zestawieniu The Gauge.

Skoro mowa o Disney+, serwis podniósł w październiku ceny subskrypcji w Polsce. Najwyraźniej uważa, że chętni Polacy są w stanie zapłacić jeszcze więcej. Platforma działa także coraz poważniej w kontekście ograniczania możliwości dzielenia kont:

https://www.gsmmaniak.pl/1524925/disney-zmiany-nowe-pakiety-od-dzisiaj/

Źródło: The Gauge, opracowanie własne

Monika Laflamme

Najnowsze artykuły

  • Newsy

Max drastycznie podnosi ceny w Polsce! Nawet o 50% drożej

Popularna platforma streamingowa MAX niespodziewanie bardzo drożeje w Polsce. Podwyżki są naprawdę duże prawie w…

5 lutego 2025
  • Newsy
  • Realme
  • Telefony

Na tę bestię warto czekać. Ponad 3 miliony w AnTuTu, najwydajniejszy Snapdragon i nawet 24 GB RAM

Nowa odsłona realme GT 7 Pro na dobre rozpoczęła przygotowania do premiery. realme GT 7…

5 lutego 2025
  • Newsy
  • Wearables

Twój smartwatch z WearOS zyska „supermoc”. Fajnie, ale to nie rozwiązuje żadnego problemu tych zegarków

Smartwatche z WearOS mają masę problemów. By je zamaskować, Google planuje umożliwić adaptacyjne ładowanie przez…

5 lutego 2025
  • Newsy
  • Samsung
  • Telefony

Samsung sobie z nas kpi. Nie dość, że wykastrowali Galaxy S25 Ultra, to jeszcze każą sobie za to płacić jak za zboże

Samsung Galaxy S25 Ultra ma swoje za uszami, ale aż takiej pazerności się nie spodziewałem.…

5 lutego 2025
  • Promocje

Nie dziwię się, że tak rzucacie się na ten telefon w Polsce. Tanieje u nas tak szybko, że niedługo będzie gratisem do płatków

Motorola Edge 50 Pro to jeden z najłatwiejszych do polecenia telefonów w Polsce. Często pojawia…

5 lutego 2025
  • Apple
  • Artykuły
  • OnePlus
  • Telefony

Kto jeszcze kupuje iPhone’y? Flagowiec z Androidem łatwo wygrał z najlepszym telefonem Apple

Czy Apple iPhone 16 Pro Max jest najszybszym i najwydajniejszym telefonem świata? Jego porównanie z…

5 lutego 2025