>
Kategorie: Newsy

Serwisy streamingowe w Polsce – prawie nikt tego nie ogląda. Rządzi… TV

Serwisy streamingowe podbiły serca wielu Polaków, a ich ceny z roku na rok podnoszą się coraz bardziej. Okazuje się jednak, że ich oglądalność to tylko kropla w morzu. W domach Polaków szokującą większością przeważa zwykła telewizja.

Mogłoby się zdawać, że serwisy streamingowe w ostatnich latach całkowicie zawładnęły naszymi telewizorami. Młodsze pokolenia zdają się całkowicie odchodzić od klasycznej telewizji, właśnie na rzecz streamingów, których do wyboru mamy tyle, że seriale trzeba by oglądać na pełen etat, aby nadążyć z wszystkimi ciekawymi propozycjami.

Okazuje się jednak, że telewizja w naszym kraju ma się świetnie, a streamingi wciąż pozostają na szarym końcu stawki. Jak to  w ogóle możliwe?

Serwisy streamingowe przegrywają z telewizją. Nie mają podjazdu

Jak podaje najnowszy raport The Gauge za październik 2024 roku, Polacy oglądali w tym miesiącu więcej tradycyjnych kanałów telewizyjnych jak i streamingu treści wideo. Oglądalność tradycyjnej telewizji wzrosła o 3%, natomiast serwisów streamingowych o 2% w stosunku do poprzedniego miesiąca tego roku.

oglądalność tv i serwisów streamingowych w Polsce październik 2024/ fot. Nielsen, The Gauge

O jakiej skali mówimy? Aż 85% Polaków wybiera klasyczną telewizję w wariancie kablowym, naziemnym lub satelitarnym, a jedynie 8,7% oglądalności należy do streamingów. W tym procencie mieści się 2% YouTube, zaledwie 1,9% dla Netflixa oraz 4,8% pozostałego streamingu.

Kategoria „Inne” obejmuje oglądanie nierozpoznanych treści – w niej znalazło się aż 6,3% oglądalności wszystkich materiałów wideo.

Źródło: cnet.com

Netflix niekwestionowanym zwycięzcą od lat

W telewizji chętnie oglądaliśmy mecze piłkarskie rozgrywane w Lidze Narodów, polskie seriale i programy informacyjne. Netflix jest natomiast tym serwisem streamingowym z serialami i filmami, który zdobył największe uznanie Polaków. Jego popularności starają dorównać tacy gracze jak Max czy Disney+, ale do tego jeszcze daleka droga – oba serwisy nie zostały nawet ujęte w najnowszym zestawieniu The Gauge.

Skoro mowa o Disney+, serwis podniósł w październiku ceny subskrypcji w Polsce. Najwyraźniej uważa, że chętni Polacy są w stanie zapłacić jeszcze więcej. Platforma działa także coraz poważniej w kontekście ograniczania możliwości dzielenia kont:

https://www.gsmmaniak.pl/1524925/disney-zmiany-nowe-pakiety-od-dzisiaj/

Źródło: The Gauge, opracowanie własne

Monika Laflamme

Najnowsze artykuły

  • Gry i aplikacje
  • Microsoft
  • Newsy
  • Windows

Windows 11 jest coraz bardziej upierdliwy. Powiadomienia zasypują użytkowników

Windows 11 męczy użytkowników nachalnymi powiadomieniami. Microsoft usprawiedliwia się tym, że przecież musi w jakiś…

5 stycznia 2025
  • Newsy
  • POCO
  • Telefony

Znam ceny POCO X7 (Pro) w Europie. Nie no – tyle to nie, ale promocja na start zmieni wszystko

POCO X7 i POCO X7 Pro na moment przed polską premierą zdradzają ceny w Europie.…

4 stycznia 2025
  • Promocje

Aż 12 GB RAM, pOLED 144 Hz, IP68 i eSIM za jedyne 899 złotych? Takich promocji chcę więcej

Dobra promocja w sobotnie popołudnie to coś, co ManiaCy kochają najbardziej. Tak jest też w…

4 stycznia 2025
  • Newsy
  • Oppo
  • Telefony

Kolejny Mini, którego tak łatwo pokochać. Przy takiej specyfikacji sprzeda się w milionach sztuk

Wyścig o tytuł króla kompaktowych telefonów trwa w najlepsze. Dołącza do niego Oppo Find X8…

4 stycznia 2025
  • Newsy
  • Samsung
  • Telefony

Cała seria Samsung Galaxy S24 przyspiesza. Ważna funkcja zadziała płynniej

One UI 7 przynosi kolejną nowość, tym razem dla (jeszcze) flagowej serii Samsung Galaxy S24.…

4 stycznia 2025
  • Huawei
  • Newsy
  • Telefony

Nigdy nie skreślaj Huawei. 2025 rozpoczynają od taniego telefonu, który wygląda jak flagowiec

Huawei Enjoy 70X ma pokaźną baterię, własny procesor, łączność satelitarną i wygląda jak flagowce konkurencji.…

4 stycznia 2025