Które komunikatory w Polsce cieszą się największym zainteresowaniem użytkowników? Dziś wiemy już, po jakie najchętniej sięgaliśmy w listopadzie. Z których korzysta nam się najwygodniej?
Polacy korzystają z komunikatorów bardzo często i niezmiennie wygrywa u nas jedna z propozycji Mety. Jak podaje raport Mediapanel z listopada 2024 roku, tym razem zwycięzca w naszym kraju także mógł być tylko jeden. Aż 70,57% z nas (czyli aż 21 milionów internautów), najczęściej korzystało z Messengera, czyli komunikatora od Facebooka. Robiliśmy to średnio aż przez 7 godzin i 18 minut w miesiącu.
Liczba użytkowników Messengera wzrosła z miesiąca na miesiąc o niemal 2%, za to już średni czas korzystania z aplikacji zmalał o około 21 minut miesięcznie.
Najpopularniejsze komunikatory w Polsce. Messenger i WhatsApp w niepokonanej czołówce
Kolejne miejsce zajmuje WhatsApp z 17,56 mln aktywnych internautów i 59,13% zasięgu. Na WhatsApp spędzaliśmy średnio 3 godziny, 20 minut i 12 sekund. To o 3,1% użytkowników więcej, ale o 7,5 minuty krótszy średni czas.
WhatsApp to aplikacja po którą sięgamy często, a być może wkrótce skorzysta z niej jeszcze więcej osób. Meta pracuje w pocie czoła aby dostarczać do WhatsAppa coraz to nowe funkcje – niedawno pojawiła się na przykład świetna opcja skanowania dokumentów z wykorzystaniem kamery naszego smartfona.
Trzecie miejsca na podium zajął Google Meet 14,7 mln użytkowników i prawie 50% zasięgu, ale średni czas wyniósł tu tylko 26 minut.
Kto poza podium? Discord, Telegram, Signal
W TOP 10 znalazł się jeszcze Discord z wynikiem średniego spędzonego czasu w wysokości 2 godzin, 13 minut i 54 sekund. Z tego komunikatora skorzystało 15% z nas, czyli dokładnie 4,45 mln Polaków. W przypadku Microsoft Teams z komunikatora skorzystało niespełna 10% Polaków (2,9 mln), ale przez niemal 50 minut.
Dość popularny Telegram zajął w zestawieniu siódmą pozycję. Spędzaliśmy na nim średnio godzinę i 52 minuty, a robiło to ponad 9% z nas, czyli 2,8 mln internautów. Kolejne miejsca należą się platformom Zoom (5,3% internautów, czyli 1,6 mln; 1 godzina i 4 minuty), Signal (3,9% internautów; 1,2 mln; około 47 minut), Click Meeting (3,4% internautów; ponad milion internautów; około 52 minuty) i Viber (niecałe 3,2%; prawie milion internautów; około godziny i 5 minut).
WhatsApp tą funkcją zastępuje zbędne aplikacje. Wszystko zrobisz tutaj
Źródło: wirtualnemedia.pl, opracowanie własne
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.