Revolut i mPay muszą wypłacić swoim klientom pieniądze. Są też dla nich rekompensaty w formie dodatkowych usług bez opłat. Wszystko przez niedopełnienie obowiązków przez obie firmy.
Revolut i mPay muszą zwrócić klientom pieniądze – tak zadecydował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Jaki jest powód? Okazuje się, że firmy nie wywiązywały się ze wszystkich swoich obowiązków.
Revolut i mPay oddadzą pieniądze. UOKiK tłumaczy dlaczego
Jak tłumaczy UOKiK, obaj przedsiębiorcy nie dostarczali na trwałym nośniku informacji o proponowanych zmianach warunków umów o usługę płatniczą zawieranych z konsumentami. Trwałe nośniki to na przykład papierowy dokument, ale także po prostu wiadomość mailowa z załączonym plikiem. W umowach brakowało także właściwych klauzul modyfikacyjnych pozwalających na ich zmianę.
Istotne kwestie związane z umową o usługę płatniczą i ewentualne wszelkie jej zmiany muszą być przekazywane w formie, która gwarantuje trwałość i niezmienność treści, a także bezpośredni dostęp do nich bez ograniczeń czasowych. Chodzi o gwarancję, że przedsiębiorca nie będzie w nie ingerował, a konsument będzie mógł, w razie potrzeby, powołać się na przysługujące mu prawa
– tłumaczy Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Jest też rekompensata dla klientów
W związku z niedopełnieniem obowiązków przez firmy, przedsiębiorcy zobowiązani są przez UOKiK do wypłacenia pieniędzy klientom. Uprawnieni konsumenci otrzymają zwrot niesłusznie pobranych opłat oraz rekompensaty.
mPay oraz Revolut Bank UAB muszą zwrócić konsumentom automatycznie kwoty, które zostały przez nich nadpłacone w wyniku wprowadzenia podwyżek i nowych obciążeń. O zwrot opłat będą mogli wystąpić również byli klienci i nieaktywni użytkownicy Aplikacji mPay.
Obie spółki muszą również zaoferować klientom czasowe rekompensaty. W przypadku mPay będzie to bezpłatny miesięczny plan subskrypcyjny „GOLD”, a dla korzystających z Revolut Bank UAB – bezpłatne podwyższenie obecnego planu, a w niektórych przypadkach zasilenie konta równowartością miesięcznej opłaty abonamentowej i dodatkowy cashback za dokonywane zakupy. Więcej szczegółów o każdej z decyzji dowiemy się ze stron internetowych mPay i Revolut.
Revolut podjął niedawno współpracę z Polskim Standardem Płatności i BLIK:
Źródło: UOKiK, opracowanie własne
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.