>
Kategorie: Newsy Operatorzy Play

UOKiK kontra Play i Netia. Wprowadzają w błąd klientów – będzie kara?

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów postawił właśnie zarzuty operatorom Play i Netia. Chodzi o aktywowanie usług, o których klienci nie do końca mają pojęcie. Te skutkują… niższymi cenami.

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK), poinformował właśnie o postawieniu zarzutów spółkom P4 (operator sieci Play) oraz Netia w związku z praktykami mogącymi naruszać zbiorowe interesy konsumentów.

Play i Netia działają bez świadomej zgody klienta? UOKiK się nie zgadza

O jakie zarzuty chodzi? Te dotyczą automatycznego aktywowania usług dodatkowych bez wyraźnej zgody klientów, a do tego także karania abonentów utratą rabatów za nieterminowe płatności.

fot. UOKIK

Zarówno Play jak i Netia w przekazach reklamowych oraz podczas rozmów sprzedażowych prezentują ceny swoich usług uwzględniające już rabaty – po 5 złotych miesięcznie za wyrażenie zgód marketingowych oraz za wybór faktury w formie elektronicznej.

Konsumenci mogą nie wiedzieć o tym, że cena ta jest już uwarunkowana przez jakiś czynnik. Spółki nie przedstawiają ceny bez rabatów lub informacji o rodzajach i wysokości rabatów uwzględnionych w cenie. Jeśli już to robią, to często w sposób nieczytelny lub na zbyt późnym etapie podpisywania umowy.

fot. UOKIK

Prezentowanie cen z rabatem tak jak cen standardowych może wprowadzać w błąd. Przedsiębiorcy – poprzez podanie niższej ceny – zyskują zainteresowanie klientów, którzy nie wiedzą, że oferta wymaga spełnienia dodatkowych warunków. Konsumenci mają prawo oczekiwać, że cena podana w reklamach, jak i przez telefonicznego konsultanta, jest tą, którą będą płacić. Jeśli jest ona od czegoś zależna, to musi być to od razu wyraźnie zakomunikowane konsumentom.

– mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

fot. UOKIK

Kolejni operatorzy pod lupą UOKiK

Jeśli zarzuty wobec spółek się potwierdzą, grozi im kara w wysokości do 10 procent obrotu. Jednocześnie trwają również postępowania przeciwko innym operatorom, którzy podejmują się podobnych zagrywek. Mowa między innymi o Orange, T-Mobile czy Plus.

Ostatnio UOKiK postawił zarzuty także fintechowi Revolut oraz mPay. Firmy muszą teraz oddać pieniądze poszkodowanym klientom:

https://www.gsmmaniak.pl/1544255/zwrot-i-rekompensata-revolut-mpay-uokik/

Źródło: UOKiK, opracowanie własne

Monika Laflamme

Najnowsze artykuły

  • Newsy
  • Promocje
  • Samsung
  • Telefony
  • Wiadomość dnia

Samsung Galaxy S25 staniał w Polsce, a i tak w przedsprzedaży kupisz go w wyjątkowej promocji

Wystartowała polska przedsprzedaż telefonów Samsung Galaxy S25, Samsung Galaxy S25+ i Samsung Galaxy S25 Ultra.…

22 stycznia 2025
  • Newsy
  • Samsung
  • Telefony
  • Wiadomość dnia

Samsung Galaxy S25 wylądował i jest tańszy! Najlepszy telefon 2025 roku?

Samsung Galaxy S25, Samsung Galaxy S25+ i Samsung Galaxy S25 Ultra zaprezentowane. Nowa generacja flagowych…

22 stycznia 2025
  • Promocje

Strategia turowa do zgarnięcia taniej. Fani gatunku będą wniebowzięci

Strategia turowa w promocji w sklepie internetowym Kinguin. Znajdziecie tam dobrze przyjętą przez graczy produkcję.…

22 stycznia 2025
  • iQOO
  • Newsy
  • Telefony

Snapdragon 8s Elite, 120 W oraz 7000 mAh w niedrogim średniaku? Takie smartfony aż chce się kupować

Dasz wiarę, że wkrótce odbędzie się premiera taniego średniaka z wydajnym Snapdragonem 8s Elite oraz…

22 stycznia 2025
  • Google
  • Gry i aplikacje
  • Newsy

Circle to Search ma nowe, świetne moce. Pomoże w zakupach i grach

Google dodaje do rozwijanej funkcji Circle to Search (Zakreśl, aby wyszukać) kolejne opcje. Ułatwią nam…

22 stycznia 2025
  • Newsy
  • Oppo
  • Telefony

Flagowy Oppo ze Snapdragonem 8 Elite znów plusuje. W tym będzie lepszy od poprzednika

Składany smartfon Oppo Find N5 zdradza kolejne dobre wieści na temat swojej specyfikacji. Model ten…

22 stycznia 2025