Disney+ jest w poważnych tarapatach? Po kolejnych podwyżkach i zamieszaniu z blokadą dzielenia kont serwis streamingowy zaczyna globalnie tracić użytkowników. Czy to zatrzyma kolejne zmiany na niekorzyść subskrybentów?
Platforma streamingowa Disney+ od razu po swoim debiucie w Polsce zyskała wielu użytkowników – tym bardziej że ceny były zachęcające, szczególnie w promocyjnym wariancie na 12 miesięcy. Na start znalazło się wielu chętnych, by mieć stały dostęp do produkcji Disneya (i nie tylko).
Niestety, z roku na rok serwis streamingowy drożał, a ostatnia podwyżka jesienią 2024 roku spotkała się ze sporym niezadowoleniem użytkowników. Tym bardziej że w tym samym czasie gigant zaczął wprowadzać ograniczenia związane ze współdzieleniem kont – idąc w ślady Netflixa.
Disney+ zdrożeje w Polsce tak bardzo, że zrezygnuję z niego jeszcze raz
O ile jednak Netflixowi takie roszady wyszły na plus, to już w przypadku Disney+ nie jest tak kolorowo. Wielu subskrybentów zdecydowało się bowiem niedawno na rezygnację z platformy streamingowej. Mowa o użytkownikach zarówno w Polsce, jak i globalnie. Dziś jasno widzimy ten trend spadkowy w nowych wynikach finansowych podanych przez platformę.
Platforma Disney+ straciła w ostatnich miesiącach aż 700 tysięcy subskrybentów na całym świecie – czytamy w raporcie finansowym Disneya za pierwszy kwartał roku. To pierwszy taki spadek od momentu uruchomienia globalnego serwisu. Obecnie z platformy korzysta 124,6 miliona subskrybentów Disney+. 700 tysięcy to wciąż kropla w morzu, ale pierwszy tak duży spadek pokazuje, co może w przyszłości czekać Disney+.
Największy spadek liczby subskrybentów nastąpił po wzroście cen Disney+ jesienią, kiedy to twórcy zdecydowali się zmienić cenniki w Polsce, ale i w Stanach Zjednoczonych – cena pakietu z reklamami wzrosła z 7,99 dolarów do 9,99 dolarów, a koszt Disney+ bez reklam wzrósł z 13,99 dolarów do 15,99 dolarów. W naszym kraju cena wzrosła o ponad 30%, do 49,99 złotych miesięcznie lub 499,90 złotych rocznie.
Co więcej, już dziś Disney spodziewa się kolejnego spadku liczby subskrybentów serwisu streamingowego w drugim kwartale 2025 roku. Może to oznaczać, że twórcy platformy nieco wstrzymają się z kolejnymi podwyżkami i zmianami.
Źródło: Disney+, opracowanie własne
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Samsung Galaxy Z Fold 7 ma coś do udowodnienia. 3 poprzednie generacje były... generyczne, czas…
Motorola doskonale radzi sobie w Polsce. 17% sprzedawanych u nas smartfonów ma właśnie logo Motoroli.…
Komu tablet Samsunga z rysikiem i ładowarką w promocji? Samsung Galaxy Tab S9 FE doczekał…
Pierwszy składany iPhone jest już coraz bliżej. Nowe przecieki ujawniają pierwsze szczegóły specyfikacji technicznej –…
W 8 lat po oficjalnym debiucie oryginału czas na Nintendo Switch 2. Producent oficjalnie ogłosił…
Tanie smartwatche z AMOLED i GPS to stosunkowo nowa nisza. Teraz najlepszy z nich -…