Mapy Apple mogą niebawem zacząć przypominać bardziej Mapy od Google – ale tym razem to niekoniecznie komplement. Gigant z Cupertino uznał bowiem, że nawigacji brakuje… reklam. Po trzech latach powraca do pomysłu, który niekoniecznie spodoba się użytkownikom sprzętów z iOS.
Apple w swoich Mapach w 2024 roku zaskoczył nas kilkoma swoimi ruchami. Po pierwsze, wreszcie zaczął na poważnie rozwijać wersję przeglądarkową swojej nawigacji, a także brawurowo zapowiedział premierę aplikacji na smartfony z Androidem (podobno gigant ma takie odważne plany).
Taki rozwój konkurencji Map Google cieszy i chętnie będziemy przyglądać mu się dalej. Niestety dziś to innego rodzaju informacje docierają do fanów marki. Jak podaje Mark Gurman z Bloomberg, gigant rozważa dodanie do Map Apple reklam w aplikacji.
Mapy Apple z reklamami
Obecnie reklamy Apple znajdziemy już w takich aplikacjach jak Apple News czy Giełda, ale wygląda na to, że to dla giganta to jednak za mało. Już w 2022 roku po raz pierwszy w sieci pojawiły się doniesienia na temat tego, że Apple rozważa opcję wprowadzenia reklam do Map. Wtedy jednak ten pomysł upadł, ale najwyraźniej dziś gigant ponownie do niego powraca.
![fot. mapy apple](https://www.gsmmaniak.pl/wp-content/uploads/gsmmaniak/2024/07/mapy-medium.jpg)
fot. mapy apple
Ta ważna aktualizacja iOS walczy z hakerami, ale i tak musiała coś popsuć
Wyróżnij się w Mapach, także Apple
Firma zdradziła nawet, że obecnie bada wszystkie potencjalne możliwości monetyzacji, ale nie ma jeszcze konkretnych planów ani harmonogramu wprowadzania takich zmian. Nie wiadomo więc, jaką formę miałyby przybrać reklamy w Mapach.
Być może, podobnie jak u Google, z takiej opcji mogłyby skorzystać firmy chcące reklamować się w konkretnych miejscach map (na przykład być bardziej wyróżnione), lub prezentować się wyżej w wynikach wyszukiwania. To wydaje się najbardziej prawdopodobnym scenariuszem.
![fot. mapy apple](https://www.gsmmaniak.pl/wp-content/uploads/gsmmaniak/2024/08/apple1.jpg)
Aplikacja Mapy Apple/ fot. producenta
Konkurencyjne Mapy Google wciąż dynamicznie się rozwijają. Zaledwie kilka dni temu w Mapach pojawiły się nowe opcje raportowania zdarzeń drogowych. Teraz kierowcy do wyboru mają jeszcze szerszy wachlarz niebezpieczeństw na trasie, które można zgłosić:
Kierowcy pokochali tę opcję. Teraz Mapy Google jeszcze ją rozbudowują
Źródło: Bloomberg, opracowanie własne
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.