Ostatnie lata były bardzo sute dla producentów smartwatchy. Apple i Huawei prześcigały się w liderowaniu rynku, głównie w zależności od regionu. Złote czasy chyba się już skończyły.
Klasyczne zegarki są ostatnio w gazie i ciekawych premier – zwłaszcza G-Shocków od Casio – nie brakuje. Niekoniecznie musi to być powiązane ze spadkiem zainteresowania smartwatchami, ale spadek jest i trudno z nim dyskutować. To pierwszy taki okres od dawna.
Sprzedaż smartwatchy w 2025 roku to odwrót Apple
Na początek z raportu Counterpoint Research wynika, że w 2024 roku sprzedaż smartwatchy spadła o 7%. Co ciekawe, spadek zaliczyły mniejsze marki oraz Apple – cała reszta idzie w górę.
Tani smartwatch z GPS? Motorola Moto Watch 120 w tej cenie wymiata w naszych testach.
Co do Apple Watcha, to ich zegarek po prostu nie jest już ekscytujący. Nie ma w nim nic, co mogłoby przyciągnąć fana technologii. Co innego, jeżeli mówimy o Huawei, które zaliczyło 35% wzrost.
To nadal nic przy Xiaomi. Ich smartwatche i smartbandy sprzedają się ponad 2 razy lepiej niż przed rokiem, notując 135% wzrost. Mocno rośnie też Imoo, czyli marka znana głównie (przynajmniej mi) ze smartwatchy dla dzieci.
Małe powody do świętowania ma też Samsung. Udało im się zachować 3 pozycję na rynku i zaliczyć 3% wzrost. Przy bardzo ograniczonej ofercie to niezły wynik.
Huawei rośnie, nie tylko w Chinach
Chiny po raz pierwszy zostały największym rynkiem smartwatchy na świecie. To tam Huawei, Xiaomi i Imoo osiągają też największe sukcesy. Nadal sporo, choć mniej niż przed rokiem, kupuje się w Indiach. Te dwa rynki do 48% całej sprzedaży zegarków na świecie.
Kolejnym bodźcem do powrotu użytkowników do smartwatchy ma być AI. Przyznam szczerze, że mam już serdecznie dosyć tego marketingowego sloganu. Nic nie zmienił w smartfonach i w smartwatchach będzie tak samo.
Wcale nie dziwi mnie to, że chińskie smartwatche tam mocno wysuwają się na prowadzenie. Za nieco ponad stówkę można teraz kupić zegarki, za które większa konkurencja życzy sobie kilkaset złotych.
Źródło: Counterpoint Research, opracowanie własne
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.