UOKiK znów przygląda się podejrzanym działaniom operatora Vectra. Chodzi o bezprawne podwyżki cen i zmiany w umowach. Czyżby operatora czekała niedługo kolejna kara?
UOKiK po raz kolejny przygląda się poczynaniom operatora Vectra, które znów zdają się naruszać prawa konsumenta. Co tym razem odkrył Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów? Problem ponownie dotyczy bezprawnego podnoszenia cen przez firmę.
Vectra znów będzie musiała się tłumaczyć. Nieprawidłowości w umowach
Jak w swoim najnowszym artykule tłumaczy UOKiK, Vectra znów zmienia swoim klientom warunki usług dostępu do internetu i telewizji. Po raz kolejny zadziałała w tej kwestii klauzula modyfikacyjna, którą firma wprowadziła do nowych i już trwających umów bezprawnie.
Ogromna kara dla Vectry. Odda pieniądze Polakom
To skutkowało oczywiście zmianą cenników dla klientów, nawet do 7 złotych miesięcznie za jedną usługę (a tych jeden klient może mieć przecież kilka), podczas gdy umowa nie dawała operatorowi Vectra żadnego prawa do takiej zmiany ceny w czasie jej trwania.
Wielokrotnie kwestionowaliśmy nieprawidłowo wprowadzane zmiany w umowach na czas nieokreślony lub określony w sektorze telekomunikacyjnym czy w branży finansowej. Po naszych działaniach rynek dostosowuje się do przepisów. Vectra tymczasem kolejny raz niezgodnie z prawem podniosła opłaty. Nie zostawiamy tego bez reakcji. Takie działanie przedsiębiorcy zaburza również konkurencję na rynku, ponieważ jest szkodliwe dla uczestników przestrzegających zasad
– mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Kara do 10% rocznego obrotu i zwrot pieniędzy
Jednocześnie Prezes UOKiK zaznacza, że jeśli w trakcie postępowania zarzuty naruszania zbiorowych interesów konsumentów się potwierdzą, operator będzie musiał zapłacić karę w wysokości nawet do 10% rocznego obrotu oraz zwrócić klientom bezprawnie pobrane opłaty. Jest na to spora szansa, bo Vectra już kilkukrotnie trafiła już pod lupę UOKiK ze względu na nieprawidłowości w umowach.
W tym roku UOKiK przyglądał się także działaniom takich firm jak Revolut czy mPay. W wyniku odkrytych przez Urząd nieprawidłowości zarówno Revolut, jak i mPay musi oddać pieniądze swoim klientom:
Źródło: UOKiK, opracowanie własne
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.