Fot. PKO BP
PKO BP wystosowało ważny komunikat dla klientów swoich, jak i również innych banków. Chodzi o transakcje internetowe i niebezpieczeństwo z nimi związane. Niewiele bowiem trzeba, aby dać się złapać w sidła oszustów. PKO BP przypomina, o czym warto pamiętać.
Klienci PKO BP zapewne zdążyli już przywyknąć do regularnych, cyklicznych wiadomości wydawanych przez jeden z najpopularniejszych banków w Polsce. W wielu komunikatach klienci informowani są o różnego rodzaju przerwach technicznych, aktualizacjach oraz o potencjalnym niebezpieczeństwie – to ostatnie jest obecne coraz częściej.
Apel wydany pod koniec zeszłego miesiąca dotyczył każdego, niezależnie od banku, w którym się znajdujecie. Co więcej, temat ten nawet teraz – miesiąc po – wciąż jest aktualny. Zagrożenie wciąż jest obecne i każdy użytkownik może wpaść w pułapkę oszustów. PKO BP wydało komunikat, w którym tłumaczy, na co warto zwrócić uwagę.
fot. PKO BP
Sprawa dotyczy dokonywania transakcji internetowych. Zapewne każdy z Was chociaż raz zobaczył ofertę znacznie atrakcyjniejszą na mniej znanych portalach, która od góry do dołu biła na głowę propozycje konkurencji. Ale czy kiedykolwiek zastanawialiście się, ile z tych ofert jest tak naprawdę prawdziwa? PKO BP przypomina, że nie zawsze to, co korzystne cenowo, jest bezpieczne.
Oszuści bowiem uwielbiają stwarzać pozory, chodzi o uśpienie czujności mniej doświadczonych zakupowiczów. W końcu wiele osób już tak ma, że kiedy zobaczy atrakcyjną promocję (znacznie większą niż gdziekolwiek indziej) od razu podejmuje decyzje o dokonaniu zakupu, nie patrząc na podstawowe informacje o stronie. Jak zaraz sami się dowiecie, niewiele trzeba, aby zapewnić sobie bezpieczeństwo podczas internetowych zakupów.
fot. PKO BP
Podczas zakupów online warto zachować ostrożność, jak przypomina PKO BP. Przed podaniem danych sprawdźcie opinie o sklepie i zweryfikujcie certyfikat bezpieczeństwa strony. Zwróćcie uwagę na poprawność adresu internetowego oraz źródło linku, który Was przekierował. Przed finalizacją transakcji zapoznajcie się z regulaminem sklepu, danymi kontaktowymi oraz zasadami zwrotów.
Dla większego bezpieczeństwa kupujcie w sprawdzonych sklepach i podawajcie tylko niezbędne informacje – Wasz pesel, czy data urodzenia nie powinny interesować sprzedawców. Stosujcie różne hasła do różnych kont i regularnie je zmieniajcie. Korzystajcie z metod płatności, które dobrze znacie. Róbcie zakupy na własnych urządzeniach, używając zaufanych sieci Wi-Fi i aktualnego oprogramowania zabezpieczającego.
Źródło: PKO BP
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Nie ma drugiego smartfona, na którego debiut czekałbym tak mocno, jak na Nothing Phone 3.…
Oppo K12s przed premierą ujawnił wszystko o specyfikacji, a producent dorzucił do tego oficjalny design.…
Huawei Luxeed R7 to nowy, luksusowy SUV chińskiego producenta. Ma potężny zasięg dzięki napędowi EREV…
Epic Games w tym tygodniu rozdawnictwa oferuje dwa prezenty. Jeden z nich to przygodowa Botanicula,…
6 odsłona cyklu ManiaK Tygodnia przybliży Cię do tematu S25 Ultra za 1/5 ceny, wielkich…
Czy można kupić lepszy telefon za 2000 złotych, niż liczącego sobie raptem 7 miesięcy flagowca?…