Klienci Millennium w poważnych opałach. Bank wydał arcyważny komunikat dotyczący wiadomości nawołującej do zaktualizowania aplikacji. Wejście w link może doprowadzić do utraty pieniędzy. Millennium radzi, jak nie dać się nabrać.
Millennium Bank to jedna z bardziej popularnych instytucji w naszym kraju. Podobnie jak konkurenci regularnie wydaje istotne komunikaty dotyczące wprowadzanych zmian oraz przerw technicznych. W tym wszystkim znalazło się miejsce dla znacznie ważniejszych wiadomości, które mogą Wam – użytkownikom uratować skórę.
Nie jest żadną tajemnicą, że metody cyberprzestępców rozwijają się z każdym miesiącem. Doskonalą popularne już sposoby, tworzą nowe pomysły, po czym koniec końców testują je na niczego nieświadomych klientach banków. Ostatnio problem dotyczył klientów Santander, a teraz przyszła pora na Millennium Bank. Instytucja zareagowała bardzo szybko, informując, na co należy uważać.
Klienci Millennium w niemałych opałach
Cyberprzestępcy stosują kilka prostych trików, aby wyciągnąć od klientów banków dane wrażliwe np. do logowania czy kart płatniczych. Podszywają się pod popularne instytucje pod różnym pretekstem. Raz jest to konieczność zaktualizowania aplikacji, za drugim aktualizacja danych. Za każdym jednak razem próbują wywołać presję.
Większość wiadomości bowiem zawiera w sobie linki. Oszuści liczą na to, że pod wpływem chwili rozkojarzenia bądź stresu użytkownicy od razu w nie wejdą, postępując zgodnie z wytycznymi na stronie lub aplikacji. Tym razem jednak złodzieje próbują zdobyć Wasze dane, które pozwolą im wykonać nieuprawnioną transakcję.
Oszuści wysyłają fałszywe linki do aplikacji banku, najczęściej przez SMS lub e-mail, pod pretekstem rzekomej aktualizacji. Po wejściu w odnośnik aplikacja prosi o weryfikację karty poprzez NFC i podanie kodu PIN. Jeśli to zrobicie, cyberprzestępcy uzyskają dostęp do danych, które umożliwiają wykonanie nieautoryzowanych transakcji.
W ten sposób możecie uniknąć problemów
Aby uchronić się przed niebezpieczeństwem, należy pamiętać o kilku prostych rzeczach. W pierwszej kolejności Millennium Bank radzi, aby aplikację bankową i jej aktualizacje zawsze pobierać z oficjalnych źródeł, jak Google Play. Co więcej, prawdziwa aplikacja nigdy nie poprosi Was o podanie kodu PIN ani przyłożenia karty do telefonu.
Podobnie, jak w przypadku innych banków – Millennium zachęca do kontaktowania się ze specjalną infolinią: 22 598 44 44 w przypadku jakichkolwiek wątpliwości. Lepiej zweryfikować rzetelność takich wiadomości bezpośrednio z samą instytucją, żeby uniknąć niepotrzebnych komplikacji.
Źródło: Millennium
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.