Klienci BNP Paribas bezczelnie są robieni w bambuko przez oszustów. Bank reaguje niezwłocznie, wydając arcyważny komunikat – chodzi o wiadomości e-mail docierające do coraz większej liczby użytkowników. Instytucja przypomina, że kilka prostych zasad uchroni Was przed nieprzyjemnościami.
Wydawanie komunikatów dotyczy każdego banku w Polsce. W ostatnim czasie informowaliśmy o przerwach technicznych przeprowadzanych przez ING. Wspominaliśmy również o działaniach oszustów przeciwko klientom mBanku oraz Santander. Dzisiaj ponownie skupimy się na tej drugiej sprawie. BNP Paribas bowiem również trafił na celownik i wystosował z tego powodu ważną wiadomość.
Choć wspomniany komunikat pojawił się na początku lutego, tak wciąż jest aktualny. Chodzi mianowicie o docierające do coraz większego grona wiadomości e-mail, które starają się uśpić czujność użytkowników. W treści znajduje się link, który prowadzi do fałszywej bankowości – spełnienie wytycznych ze strony sprawi, że oszuści zdobędą Wasze dane logowania.
Klienci BNP Paribas uważajcie na te wiadomości e-mail
Phishing to metoda cyberprzestępców, która niestety nabiera na sile. Coraz częściej możemy usłyszeć o podszywaniu się pod znane instytucje, gdzie klientom udostępniana jest fałszywa strona łudząco przypominająca tę prawdziwą. Pod pretekstem zaktualizowania danych bądź zaakceptowania warunków wymagają one od klientów zalogowania się do bankowości.
Nie powinno więc nikogo dziwić, że bank BNP Paribas ostrzega przed nowym rodzajem oszustwa. Przestępcy podszywają się pod instytucję finansową, informując o rzekomym powiązaniu karty z wieloma urządzeniami i konieczności identyfikacji użytkownika. W wiadomości zawarty jest link prowadzący do niebezpiecznej strony internetowej – tak jak wspomniałem wcześniej, wpisanie tam swoich danych sprawia, że trafią one w ręce oszustów.
BNP Paribas zdające sobie sprawę z powagi zagrożenia oraz sporej skali działania cyberprzestępców w komunikacie poza informowaniem o działaniach oszustów, zdradził, w jaki sposób nie dać się złapać w pułapkę. Choć o wielu tych rzeczach już Wam opowiadaliśmy, to warto raz na jakiś czas o nich przypominać.
Na to koniecznie warto zwracać uwagę
Bank BNP Paribas przypomina, że nigdy nie prosi swoich klientów o podanie ani weryfikację danych osobowych, informacji o koncie, czy haseł, PIN-ów, kodów autoryzacyjnych lub numerów kart kredytowych. W przypadku otrzymania podejrzanej wiadomości e-mail, należy natychmiast zrezygnować z udzielania odpowiedzi, wypełniania formularzy lub klikania w zawarte w niej linki, szczególnie jeśli prowadzą one do stron internetowych.
Paribas, podobnie jak inne popularne banki w naszym kraju w razie wątpliwości radzą skontaktować się bezpośrednio z instytucją. Centrum Telefoniczne BNP Paribas jest dostępne przez całą dobę pod numerami: 500 990 500 oraz +48 22 134 00 00, gdzie prawdziwi pracownicy banku udzielą Wam wszelkich informacji.
Być może zainteresuje Cię również temat pułapki BLIK, w którą łatwo wpaść, jeśli będziemy nieuważni.
Użytkownicy BLIK mogą wpaść w niezłe bagno. Wydano w tej sprawie komunikat
Źródło: BNP Paribas
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.