BNP Paribas ostrzega wszystkich swoich klientów. To jedna z tych wiadomości, których nie można zignorować, a wręcz przeciwnie – trzeba się z nimi jak najszybciej zapoznać. W grę wchodzi bezpieczeństwo Waszych środków.
BNP Paribas to jeden z popularniejszych banków w Polsce. Instytucja opublikowała na swojej stronie istotną wiadomość, która dotyczy wszystkich klientów. Ze względu na pilny charakter przekazanych informacji, najlepiej będzie, jak niezwłocznie się z nią zapoznacie.
Na tym etapie możemy Wam zdradzić, że chodzi o nasilone ostatnio działania cyberprzestępców, którzy stosując różnego rodzaju metody, próbują wyłudzić od klientów banków pieniądze. BNP Paribas zdaje sobie sprawę z ryzyka, informując nie tylko o samych działaniach oszustów, ale również udostępniając listę zasad – jej przestrzeganie zwiększy Wasze bezpieczeństwo.
BNP Paribas przestrzega klientów – o tym koniecznie trzeba pamiętać!

Fot. BNP Paribas
Bank ostrzega przed wracającą jak bumerang falą oszustw. Instytucja przypomina, że przestępcy coraz częściej podszywają się pod numer banku i próbują udawać konsultantów. Wszystko po to, żeby wyłudzić dane lub skłonić klienta do instalacji złośliwego oprogramowania. Często powołują się oni na nieautoryzowane przelewy, podejrzane aktywności na koncie czy samą blokadę konta.
Zdarza się, że w trakcie rozmowy oszuści wysyłają fałszywe maile – z podejrzanymi załącznikami albo prośbą o podanie poufnych informacji. BNP Paribas apeluje, aby zwracać uwagę na adresy nadawców i samą treść wiadomości – najmniejsza nieścisłość powinna być dla Was znakiem, aby ją zignorować.
W tym momencie warto przypomnieć rzecz, o której już wielokrotnie Was informowaliśmy. Mianowicie pracownik banku nigdy nie poprosi Was o hasło, kod BLIK, instalację oprogramowania ani zdalny dostęp do Waszych urządzeń. Jeśli macie wątpliwości co do rozmówcy, po prostu się rozłączcie. Sprawdźcie oficjalny numer na stronie banku i zapytajcie się, o co chodziło. Rozwiejecie tym samym wszelkie wątpliwości.
To najlepszy sposób na uniknięcie nieprzyjemności

zrzut ekranu ze strony BGŻ BNP Paribas
BNP Paribas podobnie tak jak inne banki ma odpowiednie zabezpieczenia. Jeśli macie wątpliwości co do swojego rozmówcy podającego się za pracownika instytucji, możecie z poziomu aplikacji GOmobile sprawdzić jego tożsamość. Wystarczy poprosić go o weryfikację, a na telefonie pojawi się powiadomienie z jego danymi.
Wówczas powinniście sprawdzić, czy imię i nazwisko się zgadzają, zanim podacie tej osobie jakiekolwiek informacje. Całość potrwa raptem kilkadziesiąt sekund i pozwoli Wam zapewnić sobie bezpieczeństwo. Jeśli nie potwierdzicie tożsamości “pracownika”, lepiej będzie się rozłączyć.
Fot. BNP Paribas
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.