Firma analityczna Strategy Analitycs postanowiła bliżej przyjrzeć się użytkownikom iPhone’a i sprawdzić stopień ich lojalności wobec smartfonów amerykańskiej korporacji. Okazało się, że firma traci na popularności wśród klientów w USA i w Europie. Powodów tego zjawiska należy się ponoć dopatrywać w braku innowacji w nowych słuchawkach. O jakiej skali problemu mowa?
Badania wykazały, iż 75% użytkowników iPhone’a w Europie Zachodniej zamierza kupić kolejny model tego producenta. Przed rokiem wskaźnik ten wynosił 88%. Dla USA jest to odpowiednio 88% i 93%. Amerykanie nadal pałają gorącym uczuciem do flagowego produktu najdroższej firmy świata, ale widać, iż w porównaniu z poprzednim rokiem uległo ono pewnemu ochłodzeniu.
Apple w dużym stopniu opiera swą sprzedaż o całkowicie nowych klientów, ale nie ulega wątpliwości, że grupa oddanych użytkowników, inwestujących w najnowsze produkty tego giganta stanowi źródło miliardowych zysków. Jeżeli firma zacznie ich do siebie zrażać, to może się zrobić nieciekawie. Inną kwestią jest to, że wielu z nich nie zrezygnuje z urządzeń Apple nawet wtedy, gdy będą one poważnie odstawać od konkurencji. Pozostali producenci mogą pozazdrościć gigantowi z Cupertino tak oddanych klientów…
Źródło: phonearena.com
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.