Znajdujemy się w bardzo ciekawym okresie, w którym firmy (nie tylko z sektora IT) „chwalą” się wynikami finansowymi za poprzedni kwartał – dzięki temu można już podsumować cały 2012 rok. Te dane sporo mówią o kondycji firmy i realizowanej przez nią strategii. Swoim raportem podzieliło się już np. Huawei. Czy chiński gigant, który zapowiada podbój sektora mobilnego może zaliczyć rok 2012 do udanych?
Wyniki są wstępne i mogą jeszcze ulec zmianie, ale z pewnością nie nie będą one poważnie odbiegać od już ogłoszonych. Przychody firmy wyniosły prawdopodobnie 35,4 mld dolarów (8-procentowy wzrost w porównaniu z rokiem poprzednim). Wygenerowano zysk na poziomie 2,5 mld dolarów (33-procentowy wzrost). Dla chińskiego producenta są to z pewnością dobre informacje i widać, iż umacnia się on na rynku (nie tylko chińskim, ale też globalnym). Nadal jednak nie udało mu się osiągnąć znaczących sukcesów w segmencie sprzętu mobilnego.
Firma zapowiadała na poczatku ubiegłego roku, że przestanie być kojarzona jedynie z budżetowymi smartfonami produkowanymi na rynki wschodzące i wywalczy sobie miejsce w gronie cenionych producentów słuchawek klasy premium. Z tych zapowiedzi niewiele jednak wynikało i nie udało im się zrealizować swojego planu. Podobne zapewnienia pojawiają się także i teraz – korporacja obiecuje świetne smartfony w konkurencyjnych cenach. Waszym zdaniem, w tym roku w końcu się uda i dopną swego?
Źródło: Informacja prasowa
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.