>
Kategorie: Apple Huawei Newsy Samsung Sony ZTE

Sektor smartfonów 2012: Samsung liderem, Chińczycy upominają się o rynkowe udziały

Ostatni tydzień przyniósł nam sporo raportów kwartalnych wielkich firm (a na tym pewnie nie koniec ciekawych informacji) i rynek otrzymał mnóstwo danych do analizy. Zwłaszcza, że swoimi wnioskami i prognozami podzieliły się również znane firmy analityczne. Na rynku smartfonów widać poważne zmiany i można się spodziewać, że sytuacja w tym sektorze nie będzie nas nudzić.

Warto zacząć od informacji Strategy Analytics, z których wynika, że w roku ubiegłym sprzedano 700 mln smartfonów. W porównaniu z rokiem 2011 oznacza to wzrost o 43%. Z tego samego raportu wynika, iż liderem rynku pozostaje Samsung. Koreańska korporacja w ubiegłym roku sprzedała 213 mln inteligentnych telefonów i tym samym zajęła ponad 30% rynku. Na drugim miejscu znalazło się Apple (w roku 2011 byli liderem tego rynku) z wynikiem 136 mln iPhone’ów. Choć rosnąca pozycja Samsunga jest niezwykle interesującym zagadnieniem, to równie ciekawie robi się na dalszych pozycjach zestawień tego typu.

Obserwując wspomniany już raport oraz dokument przygotowany przez pracowników IDC można zauważyć, że Nokia poważnie traciła na przestrzeni ostatnich kwartałów, ale udało im się utrzymać trzecie miejsce w zestawieniu największych producentów. Strata rynkowych udziałów nie jest jedynie domeną Finów – podobne problemy przeżywa np. HTC. Firma cały czas szuka dla siebie drogi i zapewnia, że wraca już do odpowiedniego rytmu pracy, ale póki co niewiele z tego wynika.

Gdy rzuci się okiem na tabelki poświęcone rynkowym udziałom w IV kwartale ubiegłego roku, widać, że o dobre miejsce zaczyna się upominać Huawei. Na miejscu piątym znalazła się z kolei korporacja ZTE (przedzieliło ich Sony). Dobre rezultaty to przede wszystkim efekt sprzedaży smartfonów z niższej i średniej póki, ale nie od dziś wiadomo, że obaj producenci chcą w końcu wskoczyć do grona firm zarabiających na sprzedaży słuchawek klasy premium. Na dzień dzisiejszy trudno stwierdzić, czy to może im się udać – musieliby zaprezentować nie tylko modele tańsze od konkurencji, ale też na takim samym poziomie (a może nawet wyższym) pod względem jakości, parametrów i wydajności. Waszym zdaniem, to jest możliwe?

Źródła: Strategy Analytics, IDC

Maciej Sikorski

Najnowsze artykuły

  • Gry i aplikacje
  • Newsy

Znając tę funkcję w Revolut już zawsze rozpoznasz hakerów

Revolut przedstawia w aplikacji nowość, która zadba o bezpieczeństwo naszych danych i pieniędzy. To rozmowy…

18 stycznia 2025
  • Promocje

Wciągająca strategia turowa do kupienia w kapitalnej cenie. Zaoszczędzisz ponad 180 zł

Wciągająca strategia turowa jest obecnie na wyciągnięcie ręki wielu graczy. Objęta została bowiem kapitalną promocją,…

18 stycznia 2025
  • Newsy
  • Samsung
  • Telefony

Samsung zdradza kolejne detale One UI 7. Premiera już w środę 

Samsung uchyla rąbka tajemnicy i zdradza kolejne nowości w One UI 7 i Galaxy AI,…

18 stycznia 2025
  • Artykuł sponsorowany

Czym różni się Xiaomi Redmi Note 14 PRO od standardowej wersji? Wyjaśniamy

Xiaomi Redmi Note 14 to nowy model chińskiego giganta rynku elektronicznego. Na salony razem z…

17 stycznia 2025
  • Promocje

Mroczny RTS do kupienia taniej o 65%. To oferta, która przekona każdego fana gatunku

Mroczny RTS na premierę objęty został rewelacyjnym 65% rabatem. Teraz każdy z was może zgarnąć…

17 stycznia 2025
  • Huawei
  • Newsy
  • Telefony

Potężny Huawei Mate X6 już dziś zdradza cenę w Polsce. Premiera na dniach

Składany Huawei Mate X6 zdradza cenę na polskim rynku. To pozytywne zaskoczenie – tak tanio…

17 stycznia 2025