Samsung jest nie tylko jednym z najlepszych na świecie producentów telefonów, ale i w Chinach radzi sobie świetnie. W 2012 roku potroił sprzedaż swoich produktów.
Chiński rynek jest zdominowany przez smartfony z systemem Android, które obecnie stanowią ponad 80% wszystkich telefonów. Wśród nich największym producentem jest Samsung, którego udział w rynku wynosi 17,7% i sprzedażą na poziomie 30 milionów smartfonów. Co najciekawsze w 2011 roku Samsung sprzedawał tylko 10 milionów swoich produktów w Państwie Środka, więc udało mu się potroić ten wynik.
Drugie jest Lenovo z z 13% udziałem na rynku, a trzecie Apple ma 11%. Nokia za to bardzo dużo straciła w 2012 roku i z prawie 30% udziału w rynku teraz ma niecałe 4%. Trzeba też pamiętać, że na chińskim rynku jest dużo lokalnych producentów, którzy również mają swoje udziały, np. ZTE czy Huawei.
Chiński rynek ma ogromny potencjał i bogate portfolio produktów Samsunga sprawdza się tam idealnie. Jednak z roku na rok konkurencja jest coraz większa, a chińskie czy indyjskie smartfony mają szanse walczyć z koreańskim gigantem. Niech przykładem będzie opisywana firma XOLO, które oprócz budżetowego Q800 szykuje również telefon najwyższej klasy.
Źródło: thenextweb.com
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Na rynek wchodzi nowy, bardzo tani smartfon, w postaci Xiaomi Redmi A5. Ma on kosztować…
RPG akcji z elementami przygodówki – Atlas Fallen: Reign Of Sand jest dostępny do kupienia…
Polacy oszukiwani w najgorszy możliwy sposób. Ryzyko pojawiło się wraz ze zbliżającym się terminem rozliczenia…
Amazfit Active 2 nie tylko mocno staniał w promocji, ale dzięki aktualizacji stał się też…
Wygląda na to, że właściciele całkiem świeżego smartwatcha, jakim jest Amazfit Active 2, mogą mieć…
Testowy prototyp modelu Apple Watch 10 wyciekł właśnie do sieci. Wyposażono go w tajemnicze czujniki,…