Samsung jest nie tylko jednym z najlepszych na świecie producentów telefonów, ale i w Chinach radzi sobie świetnie. W 2012 roku potroił sprzedaż swoich produktów.
Chiński rynek jest zdominowany przez smartfony z systemem Android, które obecnie stanowią ponad 80% wszystkich telefonów. Wśród nich największym producentem jest Samsung, którego udział w rynku wynosi 17,7% i sprzedażą na poziomie 30 milionów smartfonów. Co najciekawsze w 2011 roku Samsung sprzedawał tylko 10 milionów swoich produktów w Państwie Środka, więc udało mu się potroić ten wynik.
Drugie jest Lenovo z z 13% udziałem na rynku, a trzecie Apple ma 11%. Nokia za to bardzo dużo straciła w 2012 roku i z prawie 30% udziału w rynku teraz ma niecałe 4%. Trzeba też pamiętać, że na chińskim rynku jest dużo lokalnych producentów, którzy również mają swoje udziały, np. ZTE czy Huawei.
Chiński rynek ma ogromny potencjał i bogate portfolio produktów Samsunga sprawdza się tam idealnie. Jednak z roku na rok konkurencja jest coraz większa, a chińskie czy indyjskie smartfony mają szanse walczyć z koreańskim gigantem. Niech przykładem będzie opisywana firma XOLO, które oprócz budżetowego Q800 szykuje również telefon najwyższej klasy.
Źródło: thenextweb.com
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
W zeszłym roku globalnie zaprezentowano realme GT 7 Pro, a teraz do debiutu przygotowuje się…
Hack and Slash do kupienia w cenie 9 zł? Z tą kapitalną ofertą jest to…
Jeśli potwierdzi się, że Samsung Galaxy S26 otrzyma nową, przełomową baterię z szybkim ładowaniem 65W,…
Aż trudno uwierzyć, że w przedziale 1000-1500 złotych kupimy smartfon z wodoszczelnością, 5 latami aktualizacji,…
"Marsz aktualizacyjny" producenta Nothing trwa w najlepsze. Tym razem smartfon jego submarki doczekał się najnowszego…
Debiut serii Samsung Galaxy S25 jest coraz bliżej. W przyszłym tygodniu poznamy nowe flagowce na…