W pierwszych miesiącach 2013 roku fińska korporacja odnotowała nieduże straty w porównaniu z ostatnim kwartałem ubiegłego roku. Według wewnętrznych szacunków, Nokia straciła ok. 150 milionów euro – głównie przez dział Devices and Services oraz inwestycje związane z mapami HERE, które nie okazały się produktem hitowym.
To koniec złych informacji – teraz tylko dobre
Smartfony z serii Lumia trafiły do 5,6 miliona klientów. To o 1,2 miliona więcej, niż w ciągu października, listopada i grudnia 2012 roku.
Wyraźnie widać, że starania związane z restrukturyzacją firmy przyniosły pożądany skutek. Nokia nie wypadnie z gry, przynajmniej na razie. Patrząc wstecz, mamy do czynienia z trzecim kwartałem, w którym Nokia osiąga podstawową rentowność operacyjną.
Klienci mają raczej pozytywne opinie w związku z linią Nokia Lumia (…) Nasze smartfony musza mierzyć się z trudnym, konkurencyjnym środowiskiem (…)
Stephen Elop ma rację; Lumia walczy z silną, wymagającą konkurencją, która – podobnie jak Finowie – nie ma zamiaru spocząć na laurach.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.