Sony Ericsson Xperia Pureness, czyli pierwszy na świecie telefon z przezroczystym, ciekłokrystalicznym wyświetlaczem LCD, trafił już na wybrane rynki. Premierze tego modelu towarzyszy bzdurna kampania marketingowa pod hasłem: Rozmowa. Tekst. Czas. (Talk. Text. Time.), przygotowana przez rzekomych ekspertów w tej branży – firmę Petronio Associates, którzy chcą skupić się na czystej linii wzornictwa telefonu realizując ją poprzez minimalistyczną i niezwykłą kreację.
Co to oznacza? Na pytanie to „spróbował” odpowiedzieć sam założyciel i Dyrektor Generalny firmy Petronio Associates – Ezra Petronio:
W tej kampanii chodzi o elementy najważniejsze – o pozbywanie się rzeczy zbędnych, a pozostawienie prostoty w centrum uwagi. Strategia reklamowa bierze swój początek z samej prostoty: z wykorzystania dosłownego znaczenia telefonu jako punktu wyjścia do każdego aspektu reklamy. Prostota telefonu nadaje się do takiej formy promocji, która, jak echo, stale podąża za produktem. Na początku w kampanii pojawił się niejako klocek, taki jak ten do dziecięcych zabaw w tworzeniu budowli, który można było zaadaptować do kontekstu reklamy, jej formy medialnej i lokalizacji. Odzwierciedlając fakt, że model Xperia Pureness jest telefonem, który pozbywa się nadmiarowych elementów, reklama tego modelu wyraża samą esencję, bez ozdobników.
Jeżeli wciąż nie możecie załapać o co w tym bełkocie chodzi, spróbuje Wam w tym pomóc (w miarę moich możliwości oczywiście). Petronio Associates, chyba za dużo naoglądali się przemówień i konferencji z udziałem ludzi z Apple i próbuje w niezrozumiały sposób podkreślić wyjątkowość telefonu, który potrafi dzwonić, wysyłać SMS-y i do tego ma kalendarz. Cóż co prawda jest to model, który na wzór Aury ma być czymś wyjątkowym i przeznaczonym dla ludzi bogatych, którzy potrzebują podbicia swojego ego, ale co z tym wszystkim wspólnego ma „klocek, taki jak ten do dziecięcych zabaw w tworzeniu budowli, który można było zaadaptować do kontekstu reklamy…”.
Patrząc na tą i inne kampanie reklamowe firmy (jak choćby otoczka medialna związaną z wejściem na rynek zestawu słuchawkowego SE MH907), coraz bardziej tęsknić za uroczą Marią Sharapovej (na poniższym zdjęciu) i prezentacją takich modeli jak T707.
Do tego, jeżeli Sony Ericsson próbuje nam wmówić, że: Xperia Pureness jest telefonem z klarowną wizją oraz nowym podejściem do relacji z nowoczesnym światem i technologiami, usprawnia najważniejsze funkcje w telefonie komórkowym: Rozmowę. Tekst. Czas, a co za tym idzie oferuje alternatywne podejście do życia w dobie skomplikowanych, technologii cyfrowych, to po prostu mi ręce opadają.
Ktoś z zarządu Sony Ericssona powinien zastanowić się dobitnie nad zmianą firmy, której zleca się tworzenie kampanii i haseł reklamowych, gdyż służąca pomocą wiodącym światowym markom w sektorach takich jak moda, kosmetyka, zapachy, muzyka czy sztuka firma Petronio Associates może nie być najlepszym rozwiązanie…
Wracając jednak do samej Xperii Pureness dodam, że poza ciekłokrystaliczny i przezroczystym 1,8-calowy ekranem o rozdzielczości 240 x 320, cechuje się ona: klawiaturą z podświetlanymi w reakcji na dotyk klawiszami, Bluetooth z A2DP, radiem FM, odtwarzaczem mp3 z funkcją MEGABASS, modułem 3G z HSDPA, 88MB wbudowanej pamięci oraz slotem kart pamięci (do 2GB max.). Niemniej, te wszystkie korzyści/funkcje producent potrafił skupić w „bardzo prostym” przekazie: Rozmowa. Tekst. Czas. – te trzy słowa stanowią podstawę całej strategii kreatywnego wzornictwa, która odzwierciedla artyzm wzornictwa i dbałość o szczegóły, cechujące ten telefon, skupia się na tych właśnie aspektach, oddając je poprzez typografię, litery i spacje międzywyrazowe, a także poprzez światowy kontekst i obraz produktu. Zarówno telefon, jak i kampania, przekazują ideę prostego i niewymuszonego piękna, co jest możliwe do osiągnięcia jedynie poprzez mistrzowskie wzornictwo.
No cóż nie ma to jak prostota formy, opisana w sposób przejrzysty i klarowny…
Dodam jeszcze, że wraz z nową Xperią, w świecie komórkowym pojawi się usługa Pureness Concierge, która to (według producenta) jest jedyną, prawdziwie lokalizowaną, globalną usługą typu „concierge” na świecie, zapewniającą jej odbiorcom całodobowe wsparcie dla zapytań dotyczących każdego stylu życia. Usługa ta będzie świadczona w miastach na całym świecie i obejmie wszelkie sprawy – od codziennych do ezoterycznych. Czyżby ktoś zapomniał dodać, że Pureness Concierge skupi się jednak głównie na sprawach ezoterycznych?
Z osobami biorącymi udział w projektowaniu telefonu i tworzeniu kampanii reklamowej możemy porozmawiać o prostocie i technologii na specjalnym mini-portalu firmy – www.sonyericsson.com/pureness/talktexttime. (Nie muszę chyba nikomu mówić, że przed przystąpieniem do tej rozmowym trzeba być nieźle zrobionym…)
Po intelektualnych zabawach z Sony Ericssonem i firmą Petronio Associates, jeszcze jedno zdjęcie seksownej Marii Sharapovej:
Źródło: informacja prasowa/wł
źródło grafiki: etapetki/sonyericsson/tapety24.org
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.