Z uwagi na fakt, iż zakończył się drugi kwartał, napływają do nas informacje na temat wyników sprzedażowych. Sprawdźmy, kto stracił a kto zyskał na urządzeniach mobilnych.
Według najnowszego raportu IDC, południowokoreański koncern Samsung dostarczył w drugim kwartale aż 72.4 miliony smartfonów, co oznacza, że odnotował 43-procentowy wzrost do analogicznego okresu w 2012 roku, a tym samym jego udział w mobilnym rynku wynosi 30.4% i jest jego niekwestionowanym liderem. Do analogicznego okresu udział spadł jednak o 1.8%. Na drugim miejscu uplasował się gigant z Cupertino, który w drugim kwartale tego roku wprowadził w obieg 31.2 mln smartfonów i odnotował wzrost o 20 procent w stosunku do 2Q 2012. Ostanie miejsce na podium należy do oddziału LG Mobile, który dostarczył 12.1 mln urządzeń odnotowując tym samym rekordową sprzedaż.
Na kolejnych miejscach znaleźli się chińscy producenci – Lenovo, które „depcze po piętach” LG, gdyż drugi kwartał firma zakończyła ze sprzedażą na poziomie 11.3 mln urządzeń (głównie na chińskim rynku), co pozwoliło uzyskać 4.7-procentowy udział w rynku i wzrost o 1.6% w stosunku do poprzedniego roku. ZTE dostarczyło 10.1 mln urządzeń mobilnych.
źródło: IDC
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.