W Chinach twórcy tego telefonu już zyskali status niemal kultowej firmy – nie tylko ze względu na dobrą jakość produktów, ale też przez specyficzny model sprzedaży. Linkowany przykład stanowi doskonałą ilustrację; w ciągu 90 sekund Xiaomi sprzedało 100 tys. smartfonów. W zeszłym roku firmie udało się osiągnąć wynik 150 tys. sprzedanych słuchawek w zaledwie 13 minut.
Lei Jun, założyciel Xiaomi, ma jednak jeszcze bardziej ambitne plany. W 2015 roku (lub, najpóźniej, w 2016), chce osiągnąć przychód ze sprzedaży równy 100 miliardom juanów, czyli ok. 16,3 miliardom dolarów. Przypomnę tylko, że cała firma ma dopiero kilka lat.
Obecne wyniki finansowe – z pierwszej połowy 2013 roku – to ok. 2,1 miliarda dolarów. Jeśli popularność marki utrzyma się, to na początku przyszłego roku powinniśmy już czytać raport z kwotą przekraczającą cztery miliardy.
Do końca czerwca bieżącego roku, Xiaomi sprzedało siedem milionów telefonów.
Źródło: Unwired View
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.