Apple dzięki iPhone’ówi osiągnął niewyobrażalny sukces. Sprzedaż samych smartfonów z logo nadgryzionego jabłka jest bardziej dochodowa dla tego koncernu, niż zyski ze sprzedaży wszystkich innych produktów razem wziętych. Redaktorzy Bloomberg Businessweek postanowili uzmysłowić nam potęgę iPhone’a porównując jeden produkt (jako markę) do ogromnych koncernów.
Opracowując ten raport, pod uwagę wzięto dochody największych koncernów na świecie z ostatnich 12 miesięcy. O ile czołowe miejsca w zestawieniu zajęły takie korporacje jak Walmart, GE czy IBM, iPhone uplasował się na 10 pozycji. Za nim ulokowano takie firmy jak Boeing, Microsoft, Pfizer, Coca-Cola, Disney, McDonald’s czy Visa.
Sprzedaż iPhone’ów w ciągu ostatnich 12 miesięcy sięgnęła aż 88,6 mld dolarów. Dla porównania, na wszystkich pozostałych produktach typu iPadów, iPodów, MacBooków, iTunesa itd. Apple zarobił 81 miliardów.
iPhone to nie tylko kolejny telefon na rynku. To marka, o której słyszał każdy. Nie było wcześniej produktu na rynku elektronicznym, który wywołał takie zamieszanie, a przez to zyskał miliony fanów i tyle samo wrogów. Mimo wytykania Apple’owi braku innowacyjności, dobra passa giganta z Cupertino trwa w najlepsze, a zyski ze sprzedaży z roku na rok biją kolejne rekordy. Ciekawe, gdzie nadgryzione jabłko będzie za pięć lat i czy kult iPhone’a w tym czasie nie wygaśnie.
źródło: appadvice
Ceny Apple iPhone 5
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.