Podczas berlińskich targów IFA 2013, Samsung zaprezentował pierwszy w swoim asortymencie „inteligentny zegarek” – Samsung Galaxy Gear – który pod koniec tego samego miesiąca zadebiutował na pierwszych półkach sklepowych. Z pewnością nikt nie liczył na rekordową sprzedaż, jednak po ponad półtora miesiąca od debiutu rynkowego, sprzedaż urządzenia jest niska.
Organiczna kompatybilność oraz wysoka sugerowana cena detaliczna to główne powody sprzedaży na poziomie pięćdziesięciu tysięcy egzemplarzy na całym świecie. Przypomnijmy, że początkowo Galaxy Gear współpracował wyłącznie z phabletem Galaxy Note trzeciej generacji, a dopiero w ostatnim czasie koncern poinformował o rozszerzeniu kompatybilności, jednak w dalszym ciągu tylko w obrębie kilku urządzeń z rodziny Galaxy.
Smartwatch wyposażony został w 1.63-calowy wyświetlacz dotykowy wykonany w technologii Super-AMOLED, na którym treści prezentowane będą w rozdzielczości 320 x 320 pikseli, 1.9-megapikselową matrycę BSI zdolną do rejestrowania 10-sekundowych sekwencji wideo w jakości HD 720p, 4 GB wbudowanej pamięci, akumulator o pojemności 315 mAh, Bluetooth 4.0, procesor o częstotliwości taktowania 800 MHz, jak również 512 MB pamięci operacyjnej RAM. Samsung Galaxy Gear waży 74 gramy.
AKTUALIZACJA: Jak wynika z najnowszych informacji, sprzedaż na poziomie 50 tysięcy egzemplarzy dotyczy wyłącznie rodzimego rynku producenta (Korea Południowa), zaś globalnie Galaxy Gear, sprzedał się w nakładzie ośmiuset tysięcy sztuk w ciągu dwóch miesięcy.
źródło; Mobilegeeks, SamMobile
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.