Nie tylko Xiaomi może stać się niezwykle popularne w ciągu najbliższych miesięcy czy lat. Meizu – firma, która smartfony produkowała jeszcze przed znanym startupem – właśnie poinformowała o planach ekspansji.
Jeśli popatrzymy obecnie na rynek chiński, sytuacja nie będzie już tak oczywista, jak jeszcze rok czy dwa lata temu. Xiaomi rozpycha się coraz bardziej – i dobrze. Dobrze, ale jednocześnie może właśnie to jest powodem ostatniej decyzji zarządu Meizu. Z racji na rosnącą w zastraszającym tempie konkurencję na rodzimym rynku, firma mogła czuć się zmuszona do obniżenia cen i szukania potencjalnych rynków zbytu w innych sektorach. Meizu chce zacząć od Stanów Zjednoczonych. To odważna decyzja, która z pewnością będzie wymagać nie tylko samozaparcia, ale też sporych nakładów na reklamę i produkcję.
Meizu ma zamiar zaprezentować całe portfolio na zbliżających się targach CES 2014, gdzie pojawi się m.in. MX3 czy – być może – MX4G, nad którym firma pracuje już od jakiegoś czasu. Ten ostatni wydaje się szczególnie interesujący ze względu na dwa aspekty – pamięć o pojemności 128 gigabajtów i 5,5-calowy wyświetlacz o absurdalnie wysokiej rozdzielczości (2560 x 1440 pikseli).
Źródło: Meizu, Unwired View
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.