Do szacunków wliczono smartfony, tablety i komputery. Analitycy z Gartnera twierdzą, że w tym roku kupimy o 7,6% więcej urządzeń mobilnych, niż w przeciągu minionych 12 miesięcy.
Za rozwój globalnej sprzedaży mają być odpowiedzialni klienci z rynków wschodzących. Gartner wymienił zwłaszcza coraz lepszą sytuację w segmencie elektroniki konsumenckiej w Indiach i Indonezji, zaznaczając jednocześnie, że rynki zachodnie – Stany Zjednoczone i bogatsza część Europy – można uznać za nasycone.
Na rynkach dojrzałych docieramy już do punktu nasycenia. To gospodarki wschodzące są godne zainteresowanie, tam, gdzie adaptacja smartfonów przebiega jeszcze powoli
Wszystko składa się w całość. Android 4.4 KitKat, nowe wydanie mobilnego systemu Google’a, jest promowane m.in. pod kątem lepszej współpracy z tańszymi smartfonami czy tabletami. W krajach wschodnich najchętniej wybierane są nie flagowce, a właśnie modele niskobudżetowe – i właśnie tego typu produkty stanowią dla wielu firm główną siłę napędową. W samych Indiach można znaleźć ponad 200 milionów klientów z klasy średniej. Wyszczególniono też podobne grupy z Brazylii i Chin. Co więcej, Chiny w zeszłym roku stanowiły największy rynek dla producentów smartfonów. Przez pierwsze 9 miesięcy 40% wszystkich sprzedanych egzemplarzy trafiło do użytkowników z Azji.
Gartner ostrzega jednocześnie, że nie można polegać tylko na rynkowej dominacji Androida. Analitycy polecają pracę nad autorskimi produktami, tak, by wyróżnić swoją propozycję spośród zalewu identycznych sprzętów.
W ciągu najbliższych dwóch lat użytkownicy będą otwarci na nowe rozwiązania. Chcą czegoś więcej, czegoś poza Apple i Samsungiem
– Ranjit Atwal, Gartner
A Samsunga łatwo pokonać nie będzie. Koreański gigant w trzecim kwartale minionego roku trzymał w ręku 32% rynku. Mówimy tu o jednej firmie, która obsługuje aż jedną trzecią wszystkich klientów na świecie. Jak zatem producenci z mniej popularnych krajów mogą konkurować? Rozwiązanie sugerowane przez Gartnera jest relatywnie proste. Firmy „lokalne” mogą pożytkować się lepszym rozeznaniem wśród swoich potencjalnych użytkowników i obrócić to na własną korzyść.
Źródło: The New York Times
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Uber nie chce wozić już tylko Polaków, ale także ich paczki i przesyłki. Taka nowość…
Black Friday 2024 rozpoczął się na dobre. Multum promocji zaczęło pojawiać się w sklepach i…
Android zyska świetną nowość, którą warto będzie znać. Nowa funkcja sama zaloguje nas do wszystkich…
WhatsApp wprowadza globalnie funkcję transkrypcji wiadomości głosowych. To genialne rozwiązanie, które pozwoli odsłuchać głosówkę nawet…
Apple na Black Friday i Cyber Monday przygotował promocje od 29 listopada do 2 grudnia.…
Niesamowita nubia Z70 Ultra to mój faworyt 2024 roku. Specyfikacja flagowca zaskakuje w każdym calu.…