Firma powstała w wyniku współpracy szwedzko-japońskiej opublikowała wyniki finansowe za pierwszy kwartał 2008 roku. Krótko mówiąc – nie napawają one optymizmem fanów komórek Sony Ericssona. Firma sprzedała w tym okresie 22,3 miliona komórek, co oznacza wzrost zaledwie o 2% w porównaniu z analogicznym okresem w roku 2007.
Raport finansowy firmy wskazuje także na spadek dochodu o 48%, który wyniósł 133 miliony Euro. Specjaliści wskazują, że przyczyna takich wyników Sony Ericssona to przede wszystkim fakt, że producent skupia się głównie na telefonach ze średniej półki cenowej oraz high-end, czyli skierowanych do najbardziej wymagających nabywców. Popularność komórek z tego sektora nieznacznie spadła. Niższa jest także średnia cena produktu sprzedawanego przez Sony Ericsson – wynosi obecnie 121 Euro (wg poprzedniego raportu – 134 Euro). Zapewne jest to spowodowane próbą dotarcia z ofertą do krają rozwijających się.
Tenedencja powinna jednak ulec zmianie, gdy na rynku znajdą się telefony zapowiedziane w trakcie Mobile World Congress – przede wszystkim Xperia X1, z ekranem dotykowym, ma za zadanie dotrzeć do szerokiej rzeszy klientów.
Amerykańskie firmy mają raczej niewielki wpływ na wyniki finansowe Sony Ericssona. Tacy producenci jak Apple oraz RIM, mają stosunkowo niewielu entuzjastów w Europie, gdzie wciąż zdecydowany prym wiedzie Nokia. (Być może już niedługo.) Powodem tego mogą być problemy, jeśli chodzi o kompatybilność amerykańskich i europejskich sieci 3G.
źródłó: Electronista
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.