Myśleliście, że na przejęciu E-TEN, Gateway i pozyskaniu 75% udziałów w Packard Bell zakończy się ekspansja tajwańskiej firmy Acer? Z pewnością nie – Acer planuje stworzyć smartfona pod własną marką, który stanie się wartościową alternatywą dla istniejących gadżetów. Ponadto, w planach jest dystrybucja komórek poprzez operatorów, a nie wyłącznie sprzedaż bezpośrednią. Szykuje się rewolucja?
Marka Glofiish ma pewną ugruntowaną pozycję na rynku, choć wydaje się, że jej udział w porównaniu z Apple, HTC, RIM, czy Nokią, jest raczej niewielki. Acer, który przejął niedawno firmę E-TEN, odpowiedzialną za powstanie Glofiisha, chce to zmienić. Będąc trzecim co do wielkości producentem pecetów, laptopów i PDA na świecie (po Dellu i HP), ma zapewne potencjał, aby zawojować także rynek zaawansowanych komórek.
Doświadczenia E-TEN Information Systems z pewnością pomogą przy stworzeniu nowego urządzenia, które będzie bazowało na platformie Windows Mobile. Acer przewiduje, że smartfony będą stanowiły ok. 10% ogólnego zysku firmy, w ciągu najbliższych 2-3 lat.
E-TEN również czekają zmiany. Zakończy się sprzedaż urządzeń tworzonych w oparciu o Pocket PC oraz gadżetów typu PDA. Smartfony mają stać się głównym źródłem dochodu. Aby znacząco poprawić pozycje, Glofiishe muszą być dystrybuowane także przez operatorów komórkowych. Podpisanie stosownej umowy z operatorem może trwać nawet pół roku, lecz J.T. Wang, prezes Acera, sądzi, że firma zdoła przyspieszyć ten proces, wykorzystując posiadane wpływy na rynku.
źródło: UnwiredView
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.