Mobile Instant Messaging, (komunikacja przez mobilny IM, np. GG), staje się coraz bardziej popularna. Najnowsze badania firmy TNS Technology wykazały, że rozwój MIM może wkrótce doprowadzić do prawdziwej rewolucji na rynku, zwłaszcza w krajach, które szczególnie upodobały sobie SMS-y – takich jak Polska. Mobilne komunikatory są po prostu tańsze i wygodniejsze.
TNS Global Telecoms Insight (GTI) przebadało preferencje 17 tys. użytkowników komórek w 30 krajach. Wiele wskazuje na to, że gdy komunikatory IM (jak mobilne Gadu-Gadu) staną się bardziej popularne, wyprą inne formy nie-głosowej komunikacji, jak mobilny e-mail, czy SMS.
Wśród osób, które już teraz korzystają z MIM, 61% robi to codziennie, podczas gdy tylko 55% osób codziennie korzysta z SMS-ów, zaś z e-maila zaledwie 12%. Ponadto, obecnie, wśród każdych 100 tekstowych wiadomości wysyłanych na całym świecie, aż 11 pochodzi z komunikatorów IM. Lecz jeśli wziąć pod uwagę wyłącznie osoby korzystające z MIM, wartość ta wzrasta do 36. Zarówno SMS-y, jak e-maile są dla użytkowników mobilnych komunikatorów mniej interesujące: ich udział wynosi odpowiednio 23 oraz 21 wiadomości przypadających na każde 100.
Niewątpliwie, jeśli chodzi o koszt rozmowy z użyciem MIM, jest on bardzo niewielki, z uwagi na minimalny transfer danych. Zresztą coraz więcej operatorów komórkowych posiada w ofercie nielimitowany dostęp do Internetu. Dla takich krajów jak USA oraz Japonia, w których SMS-y nigdy tak naprawdę nie stały się popularne, ta tendencja może mieć niewielkie znaczenie. Jednak np. Polacy wysyłają mnóstwo SMS-ów. Rodzimi operatorzy mogą wkrótce stanąć przed poważnym wyzwaniem.
Obecnie, globalna liczba użytkowników MIM wynosi 8% wszystkich osób korzystających z komórek. Odsetek ten jest najwyższy dla Hong-Kongu – 23%. Udział MIM jest także znaczący w Chinach, gdzie wynosi 16% – zważywszy na 500 milionów abonentów sieci komórkowych w tym kraju, jest to imponująca wartość. Mobilne komunikatory preferuje 15% mieszkańców Indii oraz 10% Brazylii.
źródło: Cellular-News
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.