Apple otworzyło ostatnio sekcję „Try Before You Buy” w App Store, która pozwala użytkownikom iOS testować aplikacje przed podjęciem decyzji o jej zakupieniu.
W rzeczywistości nie wygląda to jednak tak dobrze jak brzmi. Nowa opcja udostępnia tylko część aplikacji, bądź są wśród nich takie, które użytkownicy mogli mieć za darmo już wcześniej.
Wprowadzenie nowej sekcji byłoby rewolucyjne gdyby zostały w niej umieszczone wszystkie dostępne w Apple Store aplikacje, lub ich większość. Takie rozwiązanie przyczyniłoby się też do zmniejszenia ilości pirackich programów, z których korzystają użytkownicy produktów Apple.
Ciekawą alternatywą dla „Try Before You Buy” jest opcja zaproponowana przez Google, która pozwala na zwrócenie płatnych aplikacji z Android Market przez upływem 24 godzin przy pełnym zwrocie ich kosztów.
Niestety rynek płatnych aplikacji na terenie naszego kraju wciąż się nie rozwinął, lecz miejmy nadzieję, że przy tempie przejmowania rynku telefonów komórkowych przez smartfony, ta sytuacja szybko ulegnie zmianie.
źródło: unwiredview
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.