Jedna wersja flagowych modeli topowych producentów smartfonów to za mało – ostatnie trendy branży mobile nakazują koncernom tworzenie wersji „mini”, które trafią w ręce osób chcących trzymać w ręku sprzęty z nieco mniejszymi wyświetlaczami i również tańsze od ich pełnoprawnych odpowiedników. Wydaje się jednak, że ta formuła sprzedaży powoli traci na znaczeniu.
Zdają się to potwierdzać wyniki sprzedażowe dwóch najbardziej znanych „mniejszych braci” – LG Beat oraz Sony Xperii Z1 Compact – które, według doniesień, są zdecydowanie niższe od przewidywanych. Wpływ na tę sytuację mają nie tylko wysokie ceny takich słuchawek, wahające się w przedziale 400-500 dolarów, ale również delikatne rozmienienie na drobne nazwy „mini”, która coraz częściej ma mało wspólnego z wymiarami telefonu. Przykładowo: LG Beat, będący mniejszą wersją flagowca LG G3, posiada aż 5-calowy wyświetlacz.
Mimo tego kolejni producenci nadal próbują swoich sił w produkcji wersji mini – dziś w sieci pojawiły się informacje na temat pomniejszonego modelu flagowca Lenovo. Niby to K920 „mini”, a jednak ekran aż 5,5-calowy. Próżno szukać w tej sytuacji jakiejkolwiek logiki.
źródło: phonearena.com
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.