Rynek multimedialnych opasek i smartwatchów to jeden z najdynamiczniej rozwijających się segmentów przemysłu elektronicznego – tak wynika z raportu opublikowanego przez amerykańską firmę badawczą, Canalys.
Liczby nie kłamią – tzw. urządzenia „ubieralne” trafiają do coraz szerszej liczby konsumentów. Jak się okazuje, rynek ten urósł w pierwszej połowie tego roku aż o blisko 700% w stosunku do analogicznego okresu czasu w roku 2013. Palmę pierwszeństwa i największą ilość udziałów zyskały firmy Fitbit i Jawbone, mające w swojej ofercie najprostsze urządzenia z podstawowymi funkcjami, tzw. „basic bands”. W kategorii smartwatchów prym wiedzie z kolei Samsung z całą gamą urządzeń z serii Gear, drugą pozycję zajmuje firma Pebble, z kolei podium zamyka Sony.
Jak przewidują analitycy Canalys, w tym roku ogólny wzrost sprzedaży wearable powinien wynieść około 900%. Na poprawę tych wyników z pewnością ogromny wpływ będą miały ostatnie premiery takich sprzętów, m. in. LG G Watch czy Samsung Gear Live. Trudno się dziwić takim oczekiwaniom – co i rusz mamy do czynienia z kolejnymi zapowiedziami nowych smartwatchów, które z pewnością spotkają się z zainteresowaniem użytkowników – najnowsze propozycje Motoroli czy Sony na pewno nie przejdą bez echa.
źródło: Canalys
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.