Rynek multimedialnych opasek i smartwatchów to jeden z najdynamiczniej rozwijających się segmentów przemysłu elektronicznego – tak wynika z raportu opublikowanego przez amerykańską firmę badawczą, Canalys.
Liczby nie kłamią – tzw. urządzenia „ubieralne” trafiają do coraz szerszej liczby konsumentów. Jak się okazuje, rynek ten urósł w pierwszej połowie tego roku aż o blisko 700% w stosunku do analogicznego okresu czasu w roku 2013. Palmę pierwszeństwa i największą ilość udziałów zyskały firmy Fitbit i Jawbone, mające w swojej ofercie najprostsze urządzenia z podstawowymi funkcjami, tzw. „basic bands”. W kategorii smartwatchów prym wiedzie z kolei Samsung z całą gamą urządzeń z serii Gear, drugą pozycję zajmuje firma Pebble, z kolei podium zamyka Sony.
Jak przewidują analitycy Canalys, w tym roku ogólny wzrost sprzedaży wearable powinien wynieść około 900%. Na poprawę tych wyników z pewnością ogromny wpływ będą miały ostatnie premiery takich sprzętów, m. in. LG G Watch czy Samsung Gear Live. Trudno się dziwić takim oczekiwaniom – co i rusz mamy do czynienia z kolejnymi zapowiedziami nowych smartwatchów, które z pewnością spotkają się z zainteresowaniem użytkowników – najnowsze propozycje Motoroli czy Sony na pewno nie przejdą bez echa.
źródło: Canalys
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
HONOR 300 na zdjęciach prezentuje się zjawiskowo. To będzie wyjątkowo cienka brzytwa, która nie przekroczy…
Oto oficjalny wygląd nowego Xiaomi, którego będziemy często polecać. Nazywa się Redmi K80, choć do…
Apple iPhone SE 4 będzie miał premierę w Polsce jeszcze wcześniej, niż oczekiwałem. Smartfon zadebiutuje…
Zadebiutował OPPO Find X8 Pro: superflagowiec stworzony z myślą o Europie, a co za tym…
Podkręcony Snapdragon 8 Gen 3 w połączeniu z 7000 mAh to marzenie niejednego ManiaKa. Sam…
Z zakupem telefon do zdjęć czekasz do premiery Huawei Mate 70? Możesz mieć rację, bo…