Huawei co prawda nie przedstawił jeszcze raportu fiskalnego za ubiegły kwartał, ale chętnie odcina kupony dystrybucji telefonów komórkowych w ostatnich trzech miesiącach. Informacja jest krótka, ale i konkretna, bo dotyczy kilkunastu milionów dostarczonych smartfonów.
Huawei dostarczył na sklepowe półki w ubiegłym kwartale 16,8 miliona telefonów, z czego 26% to smartfony klasy od średniej do wyższej, co powoli staje się targetem producenta. Wynik ten niestety nie jest miarodajnym wyznacznikiem sprzedaży, ponieważ nie wiemy ile tych telefonów rzeczywiście znalazło swoich nabywców. Mimo wszystko rezultat jest imponujący względem tego co reprezentował Huawei w ubiegłych latach.
To co zasługuje na uwagę to przyrost zanotowany przez producenta w Afryce, sięgał on aż 322% względem ubiegłego roku. Jedną z mocnych pozycji producenta jest model Ascend Mate 7, który w ciągu miesiąca został sprzedany w ilości miliona sztuk. Huawei powoli staje się poważnym zagrożeniem dla konkurencji.
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.