Komisja Etyki Reklamy uznała, że reklama, wedle której osoby kupujące starter Orange miały wybrać swój własny, unikalny numer telefonu, jest niezgodna ze stanem faktycznym i podaje fałszywe informacje.
Skarga, jaka wpłynęła do komisji, zwracała uwagę na brak możliwości wybrania wszystkich cyfr wchodzących w skład numeru, a jedynie czterech z dziewięciu liczb – jedyną inną możliwością jest skorzystanie z zestawu kombinacji podanych przez Orange lub też wybranie losowego numeru. O tym, iż mamy do czynienia z pełną dowolnością wyboru miała świadczyć animacja przedstawiająca wszystkie obracające się cyfry w starterze.
Orange nie zgadzało się z tym stanowiskiem, zwracając uwagę na fakt, iż opis zamieszczony na starterze jednoznacznie wskazywał na fakt, iż mamy do wyboru trzy sposoby uzyskania numeru: wybierając ulubione cyfry, wskazując jeden z zaproponowanego zestawu lub też korzystając z losowej opcji. Ponadto w spocie zawarto informację o „tysiącach dostępnych numerów możliwych do wyboru”, co ogranicza pole manewru w tej kwestii.
Komisja Etyki Reklamy uznała jednak, iż reklama narusza zasady kodeksu etyki i nadużywa zaufanie klientów oraz brak odpowiedniej wiedzy i doświadczenia w tym temacie. Zgadzacie się z werdyktem KER?
źródło: Komisja Etyki Reklamy
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Składany flagowiec w super promocji? Motorola razr 50 Ultra po raz pierwszy doczekała się aż…
Segment tanich tabletów przeżywa rozkwit. Świeżo zaprezentowany Teclast M50 Mini dołącza właśnie do niedrogich pobratymców…
Tanie realme zdobyło kolejną certyfikację. Szykuje się globalne ogłoszenie niskobudżetowca. Niedługo realme Note 60x będzie…
Masz flagowca Apple? To przydałyby Ci się słuchawki. Jako fan marki na pewno słyszałeś o…
Nowy tablet OPPO Pad 3 zadebiutuje już jutro. Na dzień przed premierą sporo o nim…
Dzieli nas dzień od prezentacji średniaków OPPO. O nowym OPPO Reno 13 (Pro) wiemy niemalże…