Komisja Etyki Reklamy uznała, że reklama, wedle której osoby kupujące starter Orange miały wybrać swój własny, unikalny numer telefonu, jest niezgodna ze stanem faktycznym i podaje fałszywe informacje.
Skarga, jaka wpłynęła do komisji, zwracała uwagę na brak możliwości wybrania wszystkich cyfr wchodzących w skład numeru, a jedynie czterech z dziewięciu liczb – jedyną inną możliwością jest skorzystanie z zestawu kombinacji podanych przez Orange lub też wybranie losowego numeru. O tym, iż mamy do czynienia z pełną dowolnością wyboru miała świadczyć animacja przedstawiająca wszystkie obracające się cyfry w starterze.
Orange nie zgadzało się z tym stanowiskiem, zwracając uwagę na fakt, iż opis zamieszczony na starterze jednoznacznie wskazywał na fakt, iż mamy do wyboru trzy sposoby uzyskania numeru: wybierając ulubione cyfry, wskazując jeden z zaproponowanego zestawu lub też korzystając z losowej opcji. Ponadto w spocie zawarto informację o „tysiącach dostępnych numerów możliwych do wyboru”, co ogranicza pole manewru w tej kwestii.
Komisja Etyki Reklamy uznała jednak, iż reklama narusza zasady kodeksu etyki i nadużywa zaufanie klientów oraz brak odpowiedniej wiedzy i doświadczenia w tym temacie. Zgadzacie się z werdyktem KER?
źródło: Komisja Etyki Reklamy
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
HMD prezentuje swoje nowe słuchawki bezprzewodowe HMD Amped Buds. To, co je wyróżnia, to fakt,…
"Najtańszy smartfon z klapką" jest już dostępny globalnie! W najbliższym czasie nubia Flip 2 5G…
HMD ma w swojej ofercie nowości, które zachwycą fanów FC Barcelony. To specjalny klasyczny telefon…
Seria iQOO 15 zbliża się wielkimi krokami. Kolejne przecieki rzuciły nowe światło na kluczowe zmiany…
HONOR 400 Pro smartfonem marzeń? Nowoczesny Snapdragon 7 Gen 4 i ultra pojemna bateria 7800…
Myślisz, że Samsung Galaxy S25 Ultra to najlepszy smartfon do zdjęć? Testerzy rankingu DxOMark skutecznie…