Program Android One miał być receptą Google na zwiększenie sprzedaży niskobudżetowych smartfonów, głównie na indyjskim rynku. Do projektu w połowie września bieżącego roku przystąpiły trzy firmy – Karbonn, Micromax oraz Spice. Okazuje się jednak, że coś poszło nie tak, gdyż zainteresowanie (bądź, co bądź) przyzwoitymi urządzeniami za relatywnie małe pieniądze nie przyniosło pożądanego efektu.
Według danych dostarczonych przez IDC, w październiku na indyjski rynek zostało wysłanych osiem milionów smartfonów z czego propozycje z Android One, to kropla w morzu, gdyż stanowią zaledwie 2.5% całości. Niestety, za taki stan może winić się tylko Google, gdyż urządzenia były początkowo oferowane tylko za pośrednictwem sklepów internetowych, a jak wiemy grupą docelową są osoby o mniejszej zasobności portfela, a więc wielce prawdopodobne jest, że nie posiadają dostępu do Internetu lub jest on bardzo ograniczony.
Kolejną przyczyną problemów Google ze sprzedażą smartfonów należących do programu Android One jest silna konkurencja – Xiaomi oraz Motorola. Druga firma ma mocnego asa w rękawie w postaci Motoroli Moto E, zaś Xiaomi konkuruje modelem Redmi 1S. Niewykluczone, że w najbliższym czasie sprzedaż się poprawi, gdyż gigant wyszukiwarkowy wejdzie z Android One na kolejne rynki.
źródło: talkandroid
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Oppo Find X8 Mini będzie bardzo smukłym smartfonem, który do tego nie zrezygnuje z wielkiej…
Ulefone Armor 28 Ultra rozbił bank. Smartfon ma 16 GB RAM, MediaTeka Dimensity 9300+, 1…
Choć może się to wydawać niesłychane, Huawei dominuje na rynku smartfonów. Składane telefony w Chinach…
Samsung Galaxy M35 5G ma nową cenę w Polsce. Teraz najbardziej opłacalnego Samsunga kupisz u…
Świeżutki iPhone 17 Air jednak nie będzie taki, jak się spodziewaliśmy. Jego rozmiary mogą niestety…
Motorola Razr 60 przed premierą zdradza pierwsze detale specyfikacji technicznej. Tańsza składana Motorola przynosi dobre…