Analitycy z First Insight przeprowadzili badania związane z potencjalną sprzedażą Apple Watch. Wyniki – jak można było się spodziewać – rokują pozytywnie dla amerykańskiej firmy.
Apple Watch nie będzie wyłącznie dla geeków, co jest chyba najważniejszym wnioskiem całej ankiety. Firma z Cupertino sprzeda – bazując na aktualnych prognozach – akcesorium nie tylko miłośnikom technologii, ale również osobom interesującym się modą i aktualnymi trendami.
Na podstawie 966 odpowiedzi, jakich udzielili respondenci, First Insight udało się ponadto ustalić, że cena równa 349 dolarom wcale nie będzie zaporowa. Zegarek w szczególności przypadł do gustu kobietom, które byłyby w stanie wyciągnąć z portfela nawet o 50 dolarów więcej.
Byliśmy zaskoczeni – kobiety nie tylko pokochały Apple Watch, ale będą w stanie zapłacić nawet o 50 dolarów więcej, niż wynosi cena rynkowa gadżetu
– Jim Shea, First Insight
Niewykluczone, że zaczyna działać tu sprytne lokowanie produktu właśnie pod kątem „high fashion”; w listopadzie Apple pokusiło się o promocję Watcha na okładce chińskiego Vogue’a.
Badania First Insight dotyczyły też produktów innych firm – Samsunga, Motoroli, LG, ASUS-a czy Sony. Podobnie, jak w przypadku smartfonów, tak i na rynku smartwachów obserwuje się tendencję do płacenia większej ilości pieniędzy za akcesorium od Apple.
Jest jeszcze jeden, istotny wniosek – większość z nas szuka smartwatcha, który przypomina klasyczny, prawdziwy, analogowy zegarek, a przy tym może pochwalić się funkcjami fitnessowymi i możliwością zdalnego wyzwalania migawki
– dodaje Jim Shea
O ile trudno traktować osąd niecałych 1000 respondentów jako jedyny, słuszny kierunek dla nowej kategorii, tak widać tu potwierdzenie przesłanek słyszanych już wcześniej. Firmom, natomiast, badanie First Insight może pozwolić na dalsze rozwijanie się w kierunku klasycznej formy – dokładnie w taki sposób, w jaki robią to Motorola z Moto360, LG z z R Watchem czy ASUS.
Apple Watch ma pojawić się w sprzedaży na wiosnę 2015 roku. Już po kilku dniach będziemy w stanie stwierdzić, czy sprzęt odniósł początkowy sukces podobny do iPhone’ów – na długofalowe wyniki trzeba będzie jednak poczekać.
Źródło: Mashable, First Insight
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Już 20 marca odbędzie się premiera Oppo F29 i Oppo F29 Pro. Te smartfony cechują…
Poznaliśmy ceny POCO F7 Pro i POCO F7 Ultra w Europie. Są nieco wyższe i…
Choć raczej nie wyobrażam sobie już porzucenia Androida, iPhone 17 Pro Max coraz mocniej działa…
W dzisiejszym świecie, w którym liczba urządzeń elektronicznych rośnie z dnia na dzień, odpowiednia ładowarka…
Rozdawnictwo od Epic Games raczej nigdy się nie skończy. Tym razem platforma postanowiła podarować graczom…
Samsung Galaxy Z Fold7 dostosuje się do standardów rynku i postawi na lepszy aparat. Fotograficznie…