Delikatnie mówiąc, w Samsungu dzieje się źle – żeby nie powiedzieć, że katastrofalnie. Polityka masowej produkcji urządzeń niskiej jakości przestała się sprawdzać i koreański gigant zaczyna liczyć straty. Nie pomaga w tym zmiana strategii, ani urządzenia z nowej rodziny takie jak Galaxy A3 czy A5. Do tych słabych informacji dołącza dziś kolejna – Samsung stracił pozycje lidera sprzedaży w Chinach na rzecz Xiaomi.
Raport agencji IDC, pokazuje, że udział w chińskim rynku telefonów Xiaomi w 2014 roku osiągnął 12,5%. Sprzedaż ta pozwolia chińskiemu producentowi wspiąć się na pozycje trzeciego, największego producenta na świecie i pierwszego w Chinach. Dla odmiany, w ciągu tego samego roku, sprzedaż Samsunga w Państwie Środka, spadła z 18,7% do 12.1%.
Dane te, muszą być bardzo bolesne, zwłaszcza że Chiny to ogromny rynek i jakikolwiek spadek sprzedaży na nim musi boleć – a boli jeszcze bardziej, gdy dzieje się to tak szybko. Samsung rozpoczął już zmiany, mające na celu zwiększenie sprzedaży – m.in. nawiązał współpracę z Microsoftem, nie wiadomo jednak czy nie dzieje się to za późno.
Źródło:Ubergizmo
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.