Na Mobile World Congress swoją premierę miały flagowce dwóch liczących się producentów – Samsunga oraz HTC. A co z pozostałymi?
Według raportu z Tajwanu, zwalniająca sprzedaż urządzeń z najwyższej półki zmusiła firmy takie jak LG, Sony czy Acer do skupienia się na urządzeniach z najniższej oraz średniej półki cenowej. Mogliśmy to zauważyć chociażby na MWC, gdzie Sony pokazało swoją Xperię M4 Aqua. A na flagowca tego producenta, Xperię Z4, przyjdzie nam czekać do lata.
LG również zdecydowało się na nie zaprezentowanie swojego flagowca, LG G4, na MWC. Zamiast tego, mogliśmy podziwiać zaprezentowane wcześniej smartfony ze średniej półki cenowej. Na początku tego roku Koreańczycy zapowiedzieli, że zaczekają do końca lata na oficjalne ogłoszenie flagowca, aby móc jak najbardziej usprawnić to urządzenie. Acer również skupił się na produkcji tanich urządzeń dla rynków wschodzących. Część z nich działa pod kontrolą Windows Phone, lecz otrzyma aktualizację do Windows 10 dla urządzeń mobilnych
Jak jednak wszyscy dobrze wiemy, ta reguła nie dotyczy wszystkich producentów. Apple sprzedało 74,5 miliona iPhone’ów w ostatnim kwartale, co jest fenomenalnym wynikiem. Zapewne taki wynik Apple może zawdzięczać decyzji o zwiększeniu wyświetlaczy. Z 4 cali do 4,7 cala w iPhone 6, natomiast ekran iPhone 6 Plus jest jeszcze większy. Jego przekątna to 5,5 cala. Również Samsung nie może narzekać na brak zainteresowania swoimi flagowcami. Według doniesień złożono zamówienia na 15 milionów egzemplarzy Galaxy S6 i 5 milionów S6 Edge.
Źródło: PhoneArena
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.