Nocna awaria sieci Orange Polska oficjalnie dobiegła już końca. Poinformował o tym Wojtek Jabczyński, rzecznik prasowy Orange Polska na oficjalnym blogu operatora, przepraszając klientów za powstałe niedogodności.
W nocy mieliśmy ogólnopolską awarię sieci. Niestety nie mogliście korzystać z telefonów i dostępu do internetu. Bardzo przepraszam Was za wszelkie utrudnienia. Przyczyna awarii była czysto techniczna. Nasi inżynierowie wraz z dostawcą sprzętu już się z nią uporali. Incydentalnie mogą występować jedynie niewielkie niedogodności, co wynika ze specyfiki awarii. Dziękuję za Waszą cierpliwość i wyrozumiałość.
– napisał Wojtek Jabczyński
Oczywiście zgadzam się z komentarzami, że awarie zdarzają się każdemu i jest to naturalne. Ale czy każdemu zdarza się problem na zakrojony na skalę całego kraju? Dajcie znać w komentarzach, czy działają Wam już wszystkie usługi Orange.
Jestem klientem Orange Polska, a tym samym korzystam z usług mobilnych oraz dostępu do Internetu oferowanego przez Neostradę – od wczoraj od godziny około 23: 00 zostałem odcięty totalnie od cyfrowej komunikacji. Nie mogę zarówno wykonywać połączeń głosowych, jak i korzystać z Internetu mobilnego i stacjonarnego. I gdyby nie Aero2 nawet nie byłbym w stanie napisać tego tekstu.
Nie ukrywam swojej frustracji, gdyż zostałem pozbawiony, jak i miliony innych klientów Orange możliwości korzystania z usług, a co gorsza, nie można nawet dodzwonić się na numer alarmowy 112, co jest już totalną porażką. Orange Polska na portalu społecznościowym Facebook opublikowało komunikat o następującej treści:
Bardzo Was wszystkich przepraszamy – od ok. 22.30 mamy dużą awarię sieci. W całej Polsce występują problemy z dostępem do internetu i sieci komórkowej, normalnie działają jednak telefony stacjonarne. Przez cały czas trwa analiza przyczyn – na ten moment jeszcze ich nie znamy. Pod uwagę bierzemy m.in. celowe ataki. Nad rozwiązaniem problemu pracują nieprzerwanie nasze zespoły kryzysowe. Zrobimy co w naszej mocy, aby do rana przywrócić pełne funkcjonowanie naszych usług.
Rozumiemy Wasze zdenerwowanie – jest w pełni uzasadnione. Będziemy informować o zachodzących zmianach.
Co ważne, komunikat Orange Polska nie pojawił się od razu w momencie odkrycia awarii, a dopiero po kilku godzinach, a zatem gdyby nie lawina negatywnych komentarzy kierowanych w kierunku operatora, być może nawet nie została by opublikowana.
Na koniec dodam tylko, że awaria nadal trwa, a nam pozostaje tylko czekać na rychłe jej rozwiązanie.
Zdaje się, że awaria powoli ustępuje, gdyż tak informuje Orange Polska.
Powróciła możliwość wykonywania połączeń oraz wysyłania wiadomości tekstowych. Nadal nie działa Internet mobilny. Neostrada również działa.
Pamiętajcie jednak, że usługi zostają włączane sukcesywnie dzielnicami, a zatem mieszkańcy okolic Starego Miasta i wzdłuż Odry w Szczecinie nadal pozostają objęci awarią. W stolicy awaria nadal jest dość poważna, co możecie zobaczyć na poniższej mapie.
[Informacja o awarii] Awaria usług, która rozpoczęła się w nocy, została już usunięta w większości Polski. Niestabilności mogą występować jeszcze w różnych miejscach kraju, ale sytuacja wraca szybko do normy. Będziemy Was informować o ostatecznym zakończeniu awarii oraz o ewentualnych dalszych naszych działaniach.
Jeszcze raz bardzo Was przepraszamy – i dziękujemy szczególnie za dużą wyrozumiałość.
Orange Polska na portalu społecznościowym Facebook
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Nie tylko OPPO Find X8 Pro był gwiazdą dzisiejszej premiery. Wraz z nim debiutował OPPO…
Być może zbyt surowo oceniłem flagowce pracujące na procesorze Snapdragon 8 Elite. Są gorące, ale…
Epic Games Store znów rozdaje nową grę za darmo. Tym razem jest mrocznie i tajemniczo.…
Do globalnej premiery zmierza POCO F7 oraz POCO F7 Ultra. Certyfikacja smartfonów Xiaomi to świetna…
HONOR 300 na zdjęciach prezentuje się zjawiskowo. To będzie wyjątkowo cienka brzytwa, która nie przekroczy…
Oto oficjalny wygląd nowego Xiaomi, którego będziemy często polecać. Nazywa się Redmi K80, choć do…