Dostosuj się, albo giń. Ta dewiza od lat sprawdza się na rynku mobilnym – widzieliśmy wiele upadków firm, które nie potrafiły dostosować swojej oferty do wymogów zmieniającego się rynku. Mimo to, wciąż są na nim firmy, które rozpaczliwie próbują ratować swoją kiepską finansową sytuację, wprowadzając drastyczne zmiany w portfolio lub też całkowicie porzucające niektóre segmenty rynku. Jedną z takich firm jest Sharp.
Najprawdopodobniej firma wycofa się z produkcji chwalonych ekranów do telefonów komórkowych. Spółka nie wytrzymuje presji ze strony konkurencji w postaci Japan Display czy też LG Display. Nie wiadomo na razie, w jakiej formule odbędzie się owa rezygnacja – firma rozważa całkowite zaprzestanie produkcji, lub też wydzielenie i sprzedaż nowej spółki odpowiedzialnej za taką produkcję.
Przyznam szczerze, że przykro mi to słyszeć, zwłaszcza że urządzenia Sharpa czarowały ekranami – dość wspomnieć wspaniały Sharp Crystal Aquos, czyli pierwsze urządzenie właściwie nie posiadające ramek. Miejmy nadzieje, że wszystko skończy się dobrze dla firmy, choć spółka jest zadłużona na prawie 5 miliardów dolarów.
Źródło:Engadget
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.