Informowaliśmy Was dzisiaj o konflikcie Microsoftu i Apple wokół rejestracji nazwy App Store jako znaku towarowego. Okazuje się, że problemy z nazwą produktu może mieć także firma HTC. Jakiś czas temu tajwański producent zaprezentował Facebook – smartfony Salsa i ChaCha, które mają się pojawić na rynku w drugim kwartale bieżącego roku. Wokół drugiego modelu już powstał konflikt – o wykorzystanie znaku firmowego oskarżyła HTC firma ChaCha Search.
ChaCha Search to internetowy serwis z pytaniami i odpowiedziami, do którego (według przedstawicieli firmy) należy znak towarowy ChaCha. I to po obu stronach Atlantyku. Firma przekonuje, iż wydała spore środki na uczynienie swego brendu rozpoznawalnym wśród użytkowników smartfonów z systemami operacyjnymi Android, BlackBerry oraz iOS. Teraz działania te mogą pójść na marne, ponieważ urządzenie HTC zdezorientuje klientów firmy ChaCha Search. Tak sprawę uzasadniają przedstawiciele serwisu internetowego. Do informacji publicznej nie podano szczegółów dotyczących żądań wobec HTC. Z plotek można jednak wywnioskować, iż ChaCha Search domaga się od tajwańskiej korporacji zadośćuczynienia finansowego oraz zmiany nazwy smartfona.
Co ciekawe, na tym problemy HTC się nie kończą. Okazuje się bowiem, iż hiszpański oddział firmy postanowił zmienić nazwę ChaCha na ChaChaCha. Oficjalnie nie podano uzasadnienia tej decyzji. Dziennikarze wysnuli wniosek, iż ma to związek z specyfiką języka hiszpańskiego, w którym chacha oznacza „nianię”. Producent podobno nie chce, by sprzęt zorientowany na młodych użytkowników nosił nazwę „niania„. Jak widać wymyślanie nazw w tej branży do łatwych nie należy…
Źródło: Onliner
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.