Według najnowszych badań, przeprowadzonych przez NPD Group, ludzie, którzy decydują się na zakup smartfonu, najczęściej szukają urządzeń z wyświetlaczem o rozmiarze około 4 cali. Dane zebrane przez analityków w czwartym kwartale 2010 roku pokazały, iż rynkowy udział słuchawek z ekranem od 3,5 do 3,9 cali wynosi blisko 40%. Rok wcześniej wskaźnik ten kształtował się na podobnym poziomie. Co ciekawe, blisko ¼ rynku zajęły smartfony z wyświetlaczami powyżej 4 cali, a warto podkreślić, iż modele z tak dużymi ekranami pojawiły się w sprzedaży dopiero na początku ubiegłego roku. O popularności tych modeli może świadczyć chociażby sukces, jaki odniósł Samsung Galaxy S.
Urządzenia z ekranami poniżej 3,5 cala pod koniec 2009 roku zajmowały 63% rynku, a zaledwie rok później wskaźnik ten spadł do 36%. Wszystkie prezentowane dane wskazują jednoznacznie, iż użytkownicy smartfonów stawiają na modele o jak największych wyświetlaczach, na co oczywiście nie mogą nie zareagować producenci słuchawek. Jeden z szefów NPD Group – Ross Rubin zauważył, iż tendencja, którą właśnie obserwujemy, wynika przede wszystkim z nagłego wzrostu ilości contentu wideo i spopularyzowania serfowania po sieci przy użyciu urządzeń mobilnych. Czynniki te sprawiły, że ludzie zmienili swoje podejście do kwestii rozmiaru telefonu i diametralnie odwrócone zostały trendy na rynku. Zobaczymy na jak długo.
Źródło: cnet
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.