Według najnowszych badań, przeprowadzonych przez NPD Group, ludzie, którzy decydują się na zakup smartfonu, najczęściej szukają urządzeń z wyświetlaczem o rozmiarze około 4 cali. Dane zebrane przez analityków w czwartym kwartale 2010 roku pokazały, iż rynkowy udział słuchawek z ekranem od 3,5 do 3,9 cali wynosi blisko 40%. Rok wcześniej wskaźnik ten kształtował się na podobnym poziomie. Co ciekawe, blisko ¼ rynku zajęły smartfony z wyświetlaczami powyżej 4 cali, a warto podkreślić, iż modele z tak dużymi ekranami pojawiły się w sprzedaży dopiero na początku ubiegłego roku. O popularności tych modeli może świadczyć chociażby sukces, jaki odniósł Samsung Galaxy S.
Urządzenia z ekranami poniżej 3,5 cala pod koniec 2009 roku zajmowały 63% rynku, a zaledwie rok później wskaźnik ten spadł do 36%. Wszystkie prezentowane dane wskazują jednoznacznie, iż użytkownicy smartfonów stawiają na modele o jak największych wyświetlaczach, na co oczywiście nie mogą nie zareagować producenci słuchawek. Jeden z szefów NPD Group – Ross Rubin zauważył, iż tendencja, którą właśnie obserwujemy, wynika przede wszystkim z nagłego wzrostu ilości contentu wideo i spopularyzowania serfowania po sieci przy użyciu urządzeń mobilnych. Czynniki te sprawiły, że ludzie zmienili swoje podejście do kwestii rozmiaru telefonu i diametralnie odwrócone zostały trendy na rynku. Zobaczymy na jak długo.
Źródło: cnet
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.
Składany flagowiec w super promocji? Motorola razr 50 Ultra po raz pierwszy doczekała się aż…
Segment tanich tabletów przeżywa rozkwit. Świeżo zaprezentowany Teclast M50 Mini dołącza właśnie do niedrogich pobratymców…
Tanie realme zdobyło kolejną certyfikację. Szykuje się globalne ogłoszenie niskobudżetowca. Niedługo realme Note 60x będzie…
Masz flagowca Apple? To przydałyby Ci się słuchawki. Jako fan marki na pewno słyszałeś o…
Nowy tablet OPPO Pad 3 zadebiutuje już jutro. Na dzień przed premierą sporo o nim…
Dzieli nas dzień od prezentacji średniaków OPPO. O nowym OPPO Reno 13 (Pro) wiemy niemalże…