Tydzień temu na łamach gsmManiaKa informowaliśmy was o oficjalnej premierze nowego flagowca koreańskiej firmy LG – LG G4. Phablet ten jest bardzo ciekawym urządzeniem i jak wynikło z naszego wstępnego porównania godnym następcą zeszłorocznej G3ki. Mimo to, może nie odnieść takiego sukcesu, jakiego życzy sobie producent.
Business Korea informuje, że plan LG zakładający sprzedaż 12 mln sztuk swojego najnowszego phabletu (czyli o 20% więcej niż w przypadku G3) może się nie powieść. Analitycy twierdzą, że nowy produkt Koreańczyków nie jest tak atrakcyjny dla klientów jak np. Samsung Galaxy S6/ S6 Edge. Operatorzy również nie widzą w nowym produkcie LG hitu sprzedażowego, mimo że koreańska firma postanowiła dopłacać im do każdego modelu kwoty znacznie wyższe niż Samsung czy Apple.
Analityk z firmy NH Investment & Securities, Kim Hye-yong utrzymuje zaś, że mimo wszystko nowy flagowiec LG powinien sprzedać się lepiej od poprzednika (7,7 mln nabywców w porównaniu do 5,8 mln na korzyść G4), a problemem jest głównie słabość samej marki (oczywiście tylko w porównaniu z największą konkurencją). Koreańczykom nie pomaga również fakt, że ich produkt nie jest konkurencyjny wydajnościowo w stosunku do największych rywali, z którymi przegrywa na papierze, czy to ilością rdzeni czy wynikiem w Antutu, które (skądinąd niesłusznie) są dla standardowego klienta najważniejszymi wyznacznikami wydajności. Miejmy przynajmniej nadzieję, że zastosowany w LG G4 Snapdragon 808 będzie mniej problematyczny od Snapdragona 810, przez który problemy ma HTC – dzięki temu producent ten może osiągnąć całkiem niezły wynik sprzedażowy, biorąc także pod uwagę świetnie zapowiadający się aparat.
A wy co na ten temat myślicie – czy LG G4 jest konkurencyjny dla flagowców innych firm i odniesie sukces większy od poprzednika?
źródło: businesskorea.co.kr
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.