Nokia opublikowała grafiki pięciu najlepszych konceptów, które teoretycznie mogłyby się kiedyś pojawić w ofercie firmy – np. w serii N. Niektóre modele zostały zaprojektowane przez designerów spoza fińskiej firmy, a inne są dziełem skandynawskiej korporacji.
Na pierwszym miejscu wśród zaproponowanych modeli znalazło się urządzenie o nazwie Kinetic. Dzięki specjalnej konstrukcji, telefon może reagować ruchem na przychodzące połączenia. Sprzęt może zmienić środek ciężkości i przyjąć pozycję wertykalną, by w ten sposób poinformować nas o połączeniu przychodzącym. Jeśli nie chcemy odbierać telefonu, to wystarczy lekko pchnąć telefon, a on znów przyjmie pozycję horyzontalną i odrzuci połączenie.
Kolejny na liście jest Nokia Eco Sensor. Ten model jest dzieckiem fińskiej firmy, a jego koncept powstał już cztery lata temu. Urządzenie składa się z telefonu i specjalnego czytnika, który można nosić na ręce lub szyi. Zadaniem owego czytnika jest analiza warunków pogodowych, stanu środowiska, czy zdrowia użytkownika. Sprzęt wspiera także technologię NFC.
Pozycję trzecią zajął najdziwniejszy z prezentowanych konceptów – model Nokia Scentsory. Elementem wyróżniającym ten telefon jest jego budowa, która przypomina rozkładaną kartkę papieru. Co ciekawe, sprzęt miałby posiadać funkcję imitowania zapachów. Intrygujące
Na liście pojawił się także koncept pod nazwą Nokia Remade. Pomysł nie jest nowy – ma już trzy lata i również pochodzi ze stajni fińskiej firmy. Model jest o tyle ciekawy, że został wykonany z przerobionych puszek aluminiowych, butelek plastikowych i opon samochodowych – idealne rozwiązanie dla ekologów przykutych do drzew 😉
Zestawienie zamyka Nokia 82 Dragonfly. W przypadku tej słuchawki największy nacisk ma być kładziony na jego wygląd – parametry techniczne schodzą na dalszy plan.
Co powiecie na takie zastawienie? Któryś model przypadł Wam do gustu i chętnie ujrzelibyście go w ofercie firmy, czy wszystkie mogą wrócić do szuflad projektantów?
Źródło: blogs.nokia
Ceny Nokia N8
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.