Urządzenia mobilne towarzyszą ludziom na każdym kroku. Idąc ulicą da się zaobserwować całą masę ludzi korzystających ze smartfona, trochę rzadziej z tabletu. Mogę założyć się, że większość naszych czytelników czytając ten tekst ma pod ręką swojego smartfona bądź właśnie na nim to robi. Urządzenia mobilne robią się z roku na rok coraz bardziej popularne, a do 2020 roku 70% populacji świata będzie korzystało ze smartfonów.
Tak przynajmniej wynika z dokumentu ,,Mobility Report 2015”, przygotowanego przez firmę Ericcson, jednego z telekomunikacyjnych gigantów. Tym samym ilość subskrypcji smartfonów do tego roku ulegnie podwojeniu. Wzrost ten można tłumaczyć na dwa sposoby, w zależności od rynku. W regionach rozwiniętych wynikać ma przede wszystkim ze zwiększenia liczby urządzeń mobilnych przypadających na jednego użytkownika, zaś w krajach rozwijających się (m.in. afrykańskich i azjatyckich) będzie efektem masowej wręcz subskrypcji nowych smartfonów. Wzrost popularności urządzeń mobilnych wiąże się również z gwałtownym wzrostem użycia danych, dla przykładu w Ameryce Północnej w 2020 roku średnie miesięczne zużycie będzie oscylować w okolicach 14GB (teraz są to 2,4GB).
Czym można sobie tłumaczyć wzrastającą popularność urządzeń mobilnych? Kluczowe znaczenie może mieć tu spadek cen zarówno samych tych urządzeń (i trzeba mieć tu na myśli przede wszystkim smartfony czy tablety ze średniej i niskiej półki, które z roku na rok są coraz lepsze), jak również spadające koszty za połączenie z internetem, gdyż sprzęt tego typu służy przede wszystkim temu celowi, a sama możliwość rozmawiania i i pisania SMSów już dawno przestała wystarczać. A gdyby jednak trzymać się tego klasycznego zastosowania dla telefonów, to rynek future phone’ów powoli zamiera i kolejni gracze przymierzają się do opuszczenia tego segmentu. Ostatnio pojawiła się co prawda Nokia 105 Dual Sim, ale jedna jaskółka wiosny nie czyni, a liczba zwolenników klasycznych telefonów maleje z roku na rok.
źródło: Ericsson via phonearena.com
Niektóre odnośniki na stronie to linki reklamowe.